جمعی از علما و روحانیون شاغل در معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق شهرداری و شورای شهر مشهد از پروژه‌های مهم شهری از جمله منطقه نمونه گردشگری هفت حوض، پروژه کمربند سبز، روند احداث ایستگاه میدان جام عسل در خط ۲ قطارشهری مشهد و... بازدید کردند.

بازدید جمعی از علما و روحانیون از پروژه‌های شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، در جریان این بازدید نماینده آیت‌الله صانعی در استان خراسان رضوی گفت: مشهد کلانشهری است که دارای جاذبه‌های مذهبی و معنوی، فرهنگی و هنری و گردشگری متعددی است و ضرورت دارد تورهای زیارتی و گردشگری آن افزایش یابد.

حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: در این راستا خوب است مسئولان برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری انجام دهند تا از ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

وی ادامه داد: احداث پروژه‌های متعدد شهری و معرفی آن نیز می‌تواند به نوبه خود یک مقصد برای گردشگری و تفریح شهروندان باشد. اینکه با شهر زیرزمینی و روند احداث پروژه‌ای به بزرگی قطارشهری آشنا شوند، به خودی خود جذاب است.

نماینده آیت‌الله صانعی در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: گردشگری و زیارت یکی از راه‌های تزکیه نفس است که در روحیه انسان تحول ایجاد می‌کند. در کلانشهر مشهد پروژه‌های متعددی به این منظور ایجاد شده تا مورد استفاده مردم قرار گیرد.

حجم پروژه‌های شهری نشان از برنامه‌ریزی‌های گسترده دارد

در ادامه این بازدید امام جماعت ایستگاه آتش‌نشانی میدان شهدا با اشاره به اینکه کمربند سبز تنفسگاه شهر است، گفت: ضرورت دارد کمربند سبز به عنوان یک تنفس‌گاه برای شهر حفظ شود و به عنوان یک تفرجگاه در اختیار مردم باشد.

حجت‌الاسلام علی اکبر زنگنه در ادامه افزود: پروژه‌های حمل و نقلی که سرآمد آن احداث قطار شهری است، می‌تواند در تسهیل حمل و نقل کلانشهری چون مشهد موثر واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: خدمات مدیریت شهری در زیرزمین و احداث خطوط قطارشهری چون از دید مردم پنهان است، به چشم نمی‌آید. اما ضرورت دارد برنامه جامعی بر ای شهر تدارک دیده شده و براساس آن طرح‌ریزی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: باید مدیران شهری انگیزه خدمت‌رسانی به مردم به ویژه مردم محروم شهر را از دست ندهند و به کار خود با قوت ادامه دهند. گرچه ممکن است ایراداتی گرفته شود. اما در نزد خداوند محفوظ خواهد ماند. اجرای این پروژه‌ها نام نیکی است که از بانیان آنها بر جای می‌ماند.

مردم از روند اجرای ابر پروژه‌های شهری بی‌اطلاع‌اند

امام جماعت شورای اسلامی شهر مشهد با مثبت ارزیابی کردن این بازدیدها اظهار کرد: فعالیت‌های گسترده‌ای در دست انجام است که ضرورت دارد در نظر مردم تبیین شود.

علی عدالتی مجد بیان کرد: پیشنهاد است که ترتیبی اتخاذ شود تا فعالان حوزه و داتشگاه و سایر اقشار مردم و اصناف از این پروژه‌ها دیدن کنند. بسیاری از آنچه اجرا می‌شود، بی‌اطلاع‌اند و نمی‌دانند بهای عوارض پرداختی آنها کجا صرف می‌شود.

وی افزود: آبادی سطح شهر نتیجه همین مشارکت‌های مردمی در پرداخت عوارض است و ضرورت دارد این موضوع برای مردم تبیین شود.

اقدامات خوب شهرداری در راستای نیازهای مردم

عضو مجمع روحانیون مبارز خراسان نیز ضمن تشکر از خدمات شهرداری مشهد گفت: خدا را شاکریم که اقدامات مدیریت شهری جدید مشهد هم راستا و همسو با نیازهای مردم است.

حجت الاسلام محمود نوروزی خراسانی اظهار کرد: بازدید امروز که شامل، منطقه نمونه هفت حوض، کمربند جنوبی و ... بود نشان داد که شهرداری به خوبی به نیازهای شهروندان و زائرین عزیز توجه دارد و برنامه‌ها و پروژه‌های مناسبی برای آنها در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه مشهد ظرفیت زیادی برای این قبیل حرکات فرهنگی و گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: در اطراف شهر باید فضاهای گردشگری و پروژه‌هایی مثل کمربند سبز بیشتر اجرا شود، با اینکه توقع بیشتری از شهردار و شورای شهر مقدس مشهد وجود دارد اما باید تشکر و قدردانی هم کرد چون تا آنجا که در توان دارد خوب و موثر ظاهر شده است.

منبع: شهرداری مشهد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.