سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده موسوم به تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد.

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده موسوم به تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان برگزار شد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از میزان، سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده موسوم به تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد.
بر اساس کیفرخواست صادره برای متهمین این پرونده که هفت نفر هستند اتهام آن‌ها مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور است.
در ابتدای جلسه قاضی منصوری رییس دادگاه با تشریح فرآیند دادرسی طی ۲ جلسه گذشته با ذکر مواد لازم قانونی، رسمیت و علنی بودن جلسه را اعلام و خواستار رعایت نظم توسط حاضران شد و با اشاره به حضور نمایندگان رسانه‌ها در جلسه از نماینده دادستان خواست تا توضیحات لازم در مورد پرونده را در ابتدای جلسه ارائه نماید.
پس ارائه توضیحات نماینده دادستان و قرائت کیفرخواست صادره در مورد احمد حیدری فرزندمحمدعلی، متهم در جایگاه قرار گرفت و به سوالات رییس جلسه و وکیل نمایندگان شکات پاسخ داد.
رییس دادگاه قبل از فراخوانی متهم محمدمهدی پورسلیمی فرزندمحمد به جایگاه، به گزیده گزارشات بانک مرکزی، بانک قوامین، دادستانی عمومی و انقلاب مشهد، نیروی انتظامی خراسان رضوی، نظریات کارشناسان رسمی دادگستری، پلیس فتا و اداره اطلاعات خراسان رضوی در مورد تخلفات انجام شده در این پرونده اشاره نمود و متهم محمد مهدی پورسلیمی را برای پاسخگویی به جایگاه فراخواند.
عدم رعایت موازین قانونی، عدم رعایت مفاد اساسنامه، مشارکت در کلاهبرداری همراه با مانورهای متقلبانه، تصاحب و حیف و میل اموال مردم، انجام اقدامات خلاف دستورات بانک مرکزی، عدم همکاری قانونی با بانک قوامین، ایجاد اخلال در نظم عمومی، ایجاد اخلال در روند وصول وپرداخت مطالبات مردم، تشویق مردم و سپرده گذاران به تجمعات غیرقانونی، در کنار مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق وصول وجوه کلان از جمله تخلفات مطرح شده علیه متهم مهدی پور سلیمی است.
در حین توضیحات متهم مهدی پورسلیمی، تعدادی از نمایندگان جمعی از شکات با تکذیب اظهارات متهم و باتشریح مشکلات به وجود آمده برای مردم به دلیل رفتارهای خلاف قانون وی، خواستار احقاق حق و مجازات نامبرده شدند.
با انجام مواجهه حضوری تعدادی از شکات با متهم و توضیحات نماینده بانک مرکزی و بانک قوامین و ارائه مستندات تصویری توسط نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در صحن علنی دادگاه، قاضی منصوری از متهم مهدی پور سلیمی خواست تا به سایر سئوالات مطروحه از جمله دلیل و نحوه بکارگیری بستگانش در تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان توضیح دهد.
پس از توضیحات متهم، تعدادی از شکات حاضر در صحن علنی جلسه با اعتراض به پاسخ‌های داده شده، از رییس جلسه خواستار ارائه توضیح نسبت به مطالب غیرواقعی گفته شده توسط متهم شدند.
وکیل نماینده جمعی از شکات با تشریح بخشی از وقایع ناگوار روی داده برای تعدادی از سهامداران به دلیل رفتارهای خلاف انصاف و غیرقانونی متهم، خواستار عذرخواهی متهم در برابر شکات و مجازات قانونی نامبرده شد و در برخی موارد عنوان شده متهم گفت که اشتباه کردم.
وی ادامه داد: بسیاری از مردم فریب تبلیغات گسترده مسولان این تعاونی اعتبار را خوردند و این درحالیست که متهمان هرگز تصور نمی‌کردند که در چنگال قانون گرفتار شوند.
قاضی منصوری در پایان این جلسه خطاب به کلیه شکات حقیقی و حقوقی اطمینان خاطر داد که دادگاه تمام تلاش خود را در جهت احقاق حقوق عمومی و خصوصی به کار خواهد بست.
با اعلام رئیس دادگاه، جلسه بعدی دادگاه مربوط به پرونده موسوم به تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان به بعد از تعطیلات موکول شد.
گفتنی است قاضی منصوری با دادن اخطار جدی به متهمان خطاب به آن‌ها گفت: از فرصت پیش آمده تا جلسه بعدی استفاده کنند و تمام تلاش خود را برای بازگرداندن اموال مردم به کار گیرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.