سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی مرکز استان خراسان رضوی گفت: با تمام افرادی که در شبکه‌های اجتماعی به عرضه و تبلیغ و فروش مواد محترقه و منفجره اقدام می‌کنند، برخورد جدی می‌شود.

توقیف 45 هزار مواد محترقه/ برخورد جدی با مبلغان فروش مواد آتش‌زا در فضای مجازی
به گزارش قدس آنلاین ، قاضی مهدی حقدادی ، با با بیان اینکه «در فرهنگ ایرانیان بسیاری از زمان‌ها و مناسبت‌ها و اعیاد اصیل ایرانی در گذر زمان دست‌خوش تحولات منفی و عامدانه‌ای شده که موجب شده اساس و اصل آن در روزگار امروز ما رنگ‌پریده به نظر برسد»، اظهار کرد: یکی از نمونه‌های بارز این تحولات چهارشنبه‌سوری است که در آیین کهن ما یک سنت زیبا برای زدودن غم از دل و بهانه‌ای برای جمع‌شدن خانواده‌ها در کنار هم بوده، اما متاسفانه چندسالی‌ست که در اثر تداخل با برخی رفتارهای ناهنجار و آزاردهنده، هویت واقعی خود را از دست داده و با صدای ترقه و انفجارهای مهیب و مردم‌آزاری متحول شده است.
وی افزود: هرساله در روزهای پایانی سال یکی از دغدغه خانواده‌ها و مسئولان برگزاری مراسم سال نو با حضور تمام اعضای خانواده و به دور از آسیب‌های اجتماعی و مخصوصاً مخاطرات چهارشنبه‌سوری بوده و هست. به همین جهت طرحی را از دو ماه پیش تحت عنوان شناسایی، رصد و برخورد با تبلیغات و عرضه و فروشندگان موادمحترقه و منفجره در فضای مجازی از طریق پلیس اطلاعات استان شروع شده که تا کنون بالغ‌بر ۴۵ هزار مواد محترقه و منفجره توقیف و افراد متعددی شناسایی و دستگیر شده‌اند که این طرح تا روز سال تحویل ادامه خواهد داشت.
سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی مرکز استان گفت: قطعاً افراد سودجو از این فرصت استفاده می‌کنند و از حس کنجکاوی و بستر نابه‌هنجار به‌وجود آمده بیشترین سود را خواهند برد و برای عواقب آن و صدمات جانی و مالی شهروندان ارزشی قائل نیستند که دستگاه قضایی به‌هیچ‌وجه با اخلالگران نظم عمومی و کسانی که سلامت اجتماعی و فردی افراد را مورد لطمه و تهدید قرار می‌دهند، برخوردی قاطع و بدون مماشات خواهد داشت.
قاضی حقدادی در ادامه افزود: هشدار بعدی ما به والدین و خانواده‌هاست. با توجه به اینکه بیشترین آسیب و صدمات در سال‌های گذشته متوجه بانوان و نوجوانان بوده است، لذا از نوجوانان و جوانان خود در این هفته حفاظت و صیانت نمایند و حتی‌الامکان از حضور در محل‌هایی که احتمال رخداد و استفاده از مواد محترقه و منفجره را می‌دهند، خودداری نمایند.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.