زنجان-فتح الله حقیقی گفت:با اذعان به اینکه تنها استانی هستیم که روزانه ۸۰ تن مرغ به قیمت ۱۱۵۰۰ تومان عرضه می کنیم، گفت: سال گذشته ۷۰۰تن پرتغال و ۵۰۰تن سیب توزیع شد که امسال این رقم به ۱۰۲۶ و ۷۰۰تن رسیده است که با تعیین ۱۶۰ناظر، میزان نظارت بر بازار شب عیدافزایش یافته است.

روزانه ۸۰ تن مرغ  به قیمت ۱۱۵۰۰ تومان عرضه می‌کنیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فتح الله حقیقی استاندار زنجان در نشست خبری عصر دیروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعال سازی هیئت اندیشه ورز مطبوعات و  پویایی شورای اطلاع رسانی، گفت:در صددیم  تا بتوانیم امور رفاهی رسانه ها را عملیاتی کنیم.

حقیقی با اذعان به اینکه تنها استانی هستیم که روزانه ۸۰ تن مرغ  به قیمت ۱۱۵۰۰ تومان عرضه می کنیم، گفت: سال گذشته ۷۰۰تن پرتغال و ۵۰۰تن سیب توزیع شد که امسال این رقم به ۱۰۲۶ و ۷۰۰تن رسیده است که با تعیین ۱۶۰ناظر، میزان نظارت بر بازار شب عیدافزایش یافته است.

وی با اذعان به اینکه  بیشترین سرمایه گذاری خارجی در استان صورت گرفته است و مازاد درآمد به ۲۵۰میلیارد تومان می رسد، افزود: با انتقال  دفاتر ۳۹ شرکت از تهران به زنجان میزان در آمدهای حاصل از مالیات در استان افزایش یافته است.

وی ازپیش بینی  سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومان و بیش ازشش هزار فرصت شغلی برای استان در سال آتی خبرداد.

ایجاد و حفظ ۳۶ هزار فرصت شغلی

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه با تفویض اختیار به استانداران ۳۶ هزار فرصت شغلی ایجاد و یا حفظ خواهد شد، گفت: ۱۴۰۰میلیارد تومان به این منظور اختصاص یافته  است و در این راستا از۳۱۴معدن بزرگ و کوچک  ۲۶معدن راکد بودند که در حال حاضر فعال شدند.

حقیقی با ابراز به اینکه  از میزان  ۹۶۴۳۵میلیون دلار هدف گذاری صورت  گرفته برای صادرات در استان ۴۵۵ میلیون دلار محقق  شده  است، ادامه داد:با دستور رئیس جمهور در اراضی مازاد دستگاههای دولتی چون دکل های برق، مسکن ارزان قیمت برای  جوانان مهیا خواهد شد.

وی  بهره برداری  ۱۶۰۰کیلومتر بزرگراه را از مهم ترین برنامه‌های اولویت دار استان برشمرد و گفت:  تنها ۸۰کیلومتر بزرگراه  داریم و در سال ۹۸، ۵۰ کیلومتر به بزرگراه‌ها اضافه خواهد شد  تا به ۳۲۰کیلومتر استاندارد برسیم.

استان زنجان رتبه سوم در برخورداری از امنیت

استاندار زنجان با یاد آوری اینکه  استان رتبه سوم دردارا بودن  امنیت سرمایه گذاری است، اضافه کرد: دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین و فعال کردن فرودگاه  نقش اساسی در ترغیب سرمایه گذاری در استان دارد.

حقیقی فضای کسب و کار استان را خوب توصیف کرد و افزود: رتبه دوم کشوری را در این خصوص کسب کردیم  و درصدد احیا و تقویت زیرساختهای سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیران جزیره ای عمل نکنند

افزایش بیمه شدگان  اجباری به ۱۱۲هزار نفر مبحث دیگری بود که استاندار به آن اشاره کرد و گفت: با پایش و تهیه شناسنامه روستا (۳۶ هزار نفر از روستاییان تحت پوش هیچ بیمه ای نیستند.

وی با تاکید بر اینکه خودروهای پلاک قرمز اجازه استفاده شخصی و خارج از وقت اداری ندارند، گفت: به  نیروی انتظامی ابلاغ می شود تا اجازه تردد و استفاده شخصی از خودروهای دولتی را ندهد.

حقیقی ابراز کرد:مدیران جزیره ای عمل نکنند و همگی یک نقشه  واحد داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در بکار گیری مدیران به هیچ عنوان بحث جناح بندی را لحاط نمی کنم ولی پاکدستی و پاک چشمی و صادق بودن را در اولویت قرار می دهیم، تاکید کرد:  به هیچ وجه تحت فشار عمل نمی کنم.

 وی برگزاری انتخابات در سال ۹۸ را از مهم ترین اقدامات  کشور برشمرد و گفت: اجازه تبلیغات زود هنگام و عوام فریبی با انگیزه های مالی از طریق مراجع ذیربط مقابله خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.