سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: احزاب باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مغتنم بشمارند؛ زیرا این بیانیه بسترساز تحولات درونی در احزاب است.

 بیانیه گام دوم بسترساز تحولات درونی احزاب است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، درباره نقش احزاب در پیشبرد بندهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: در هر جامعه پویا و شاداب احزاب نقش مهمی را در اجرایی ساختن سیاست‌های کلی نظام سیاسی دارند، اما متأسفانه در کشور ما احزاب خیلی جایگاه بالایی ندارند و مردم با احزاب و فعالیت‌های حزبی بیگانه هستند.

وی ادامه داد: این احزاب هستند که سپهر سیاسی کشور را تعیین می‌کنند و اجرای تمامی موارد مندرج در بیانیه گام دوم را رقم می‌زنند، لذا احزاب باید در مرحله اول تلاش کنند ماهیت مردمی بیشتری به خود بگیرند و سپس با مشارکت مردم در آن و همراه ساختن افکار عمومی با خود در راستای سیاست‌های نظام به سمت ارائه برنامه حرکت کنند؛ زیرا بیانیه گام دوم مسیر را نشان می‌دهد و برای رسیدن به مقصد باید هدف و برنامه داشت.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب خاطرنشان کرد:‌ احزاب ما اکثراً شب انتخابات فعالیت‌شان شروع می‌شود و بعد از انتخابات به خواب می‌روند. اگر از مردم عادی درباره جناح‌های اصول‌گرا و اصلاح‌طلب و یا تفاوت تفکری این دو جریان سیاسی بپرسید، نمی‌دانند که اختلافات فکری این دو جریان در چیست. متأسفانه مردم ما در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی فقط به اشخاص رأی می‌دهند در صورتی‌که در جوامع توسعه‌یافته مردم به حزب و برنامه‌های حزبی رأی می‌دهند و به همین دلیل است که گاهاً در انتخاب دچار اشتباه می‌شویم و افرادی را انتخاب می‌کنیم که لایق خدمت به مردم را نیستند.

وی در پایان افزود: بیانیه گام دوم بسترساز تحولات بسیاری برای کشورمان محسوب می‌شود و باید جزئیات آن را در اتاق‌های فکر مورد بررسی قرار گیرند به‌ویژه احزاب باید این بیانیه را مغتنم بشمارند و مسیر درست را از طریق آن بیابند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.