۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
کد خبر: 649572

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: سازو کار ویژه مالی بین اروپا و ایران «اینستکس» کانال مبادله نفت در برابر کالا است.

"اینستکس" شفاف نیست

به گزارش گوره سیاسی قدس آنلاین، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ایجاد سازوکار ویژه مالی بین ایران و اروپا موسوم به «اینستکس»، اظهار داشت: محدود کردن کشور به کانال مالی که اروپایی‌ها برای ما تعیین کرده‌اند با منافع ملی ما در تعارض است و در آینده پیامدهای امنیتی خطرناکی برای ما خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس این سازوکار، درآمدهای ناشی از فروش نفت ایران به اروپایی‌ها  در حساب «اینستکس» واریز می‌شود، افزود: طبق این سازوکار پول ناشی از فروش نفت ایران به کشورهای اروپایی به بانک‌های آنها واریز و از این کشورها غذا و دارو وارد خواهیم کرد؛  که به عبارتی می‌توان گفت این سازوکار، مبادله نفت با کالا است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اینکه این سازوکار ویژه مالی شفافیت کافی را ندارد، افزود: کانال مالی مذکور یک سیستم کامل نیست و گشایش موقتی است که مشکلی را برای ایران حل نخواهد کرد.

علیرضابیگی با بیان اینکه اروپایی‌ها قابل اعتماد نیستند و در گذشته نیز به تعهدات خود عمل نکره‌اند، اظهار داشت: نباید به این وعده‌های پوچ اروپایی‌ها خوشبین باشیم و همواره مسیر پیشرفت را در داخل جست‌وجو کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.