تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضور بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، علمی و فرهنگی به برکت انقلاب بسیار اثر گذار و اثربخش بوده است.

افتتاح پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در آیین  گشایش پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: نقش بانوان امروز در مراکز علمی، فرهنگی، اجتماعی و توسعه کشور بر هیچ کس پوشیده نیست و درآستانقدس تلاش بوده است تا از این ظرفیت عظیم و استعدادها در حوزه های زیارت، خدمات فرهنگی و دیگر حوزه ها زمینه اثر فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مرجعیت علمی مشهد اشاره کرد و گفت: مشهد ظرفیت های بالقوه و بالفعل بسیاری دارد و با ایجاد دبیرخانه این مرجعیت و حضور اندیشمندان و خردورزان، مرجعیت واقعی در کنار مضجع امام رضا(ع) ایجاد می شود.

رییس دستگاه قضا به رسالت دانشگاهیان و حوزویان در گام دوم بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: راهبردها از سوی رهبر انقلاب تعیین و ابلاغ شده و تبیین ابعاد مختلف این گام بر عهده دانشگاهیان و اندیشه ورزان است و باید نسل سوم، چهارم و پنجم انقلاب آماده مقابله با دشمنان باشند؛ دشمنانی که نمیخواهند این نسلها پیشرفت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که همفکری و هم اندیشی در دستگاه قضا امر مبارکی است افزود: دانشگاهها و حوزه به ویژه مراکزی همچون دانشگاه علوم رضوی می توانند در تحقق اهداف دستگاه قضا کمک باشند که در دوره جدید این ارتباط در دستور کارقرار گرفته است.

وی با اشاره به گشایش پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: این پردیس با نو آوریهایی که بدست می آورد منشاء برکات بسیاری برای جامعه علمی، تحقیقی و پژوهشی  بنام امام رضا عالم آل محمد(ص) است.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فارغ التحصیلان این دانشگاه گفت: این فارغ التحصیلان با ارزشهای بالایی که دارند می توانند برای کادرسازی و اداره بخشهای مختلف نظام اثر گذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در آینده نزدیک مجتمع دانشجویی بزرگ در منطقه سیدی مشهد به همت آستانقدس رضوی احداث خواهد شد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.