خراسان شمالی: محسن نجات گفت: جاری شدن سیلاب در مانه و سملقان سبب تخریب ۵ منزل مسکونی در روستای خرتوت شد که تیم های امدادی به یاری آنها شتافتند.

امداد رسانی به ۵۹۰ حادثه دیده برف و کولاک
به گزارش قدس آنلاین، محسن نجات مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت:جمعیت هلال احمر استان طی دو روز گذشته به ۵۹۰ حادثه دیده به علت وقوع سیلاب، برف و کولاک در سطح استان امداد رسانی کرد.
وی افزود: طی دو روز گذشته ۱۹۹ امدادگر و نجاتگر در قالب ۵۷ تیم عملیاتی به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.
 تخریب ۵ منزل مسکونی
وی با اشاره به اینکه ۱۷ نفر از مردم طی این مدت در مناطقی از شهرستان های مانه و سملقان و راز و جرگلان درگیر وقوع سیلاب شدند افزود: جاری شدن سیلاب در این مناطق سبب تخریب ۵ منزل مسکونی در روستای خرتوت شد که تیم های امدادی به یاری آن ها شتافتند.
نجات خاطرنشان کرد: گزارش های مردمی حاکی از مفقود شدن سه نفر از اهالی مناطق سیل زده است که با فعال شدن گروه های تجسس هلال احمر و همچنین کمک مردم دو نفر پیدا شدند. اما همچنان یکی از اهالی روستایی در مانه و سملقان مفقود است و جست و جوها برای یافتن وی ادامه دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی همچنین درباره حادثه دیدگان جاده ای و برف و کولاک گفت: طی دو روز گذشته ۵۷۰ نفر از مردم درگیر برف و کولاک و حوادث جاده ای شدند که با هلال احمر به یاری آن ها شتافت.
وی تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ نفر از حادثه دیدگان نیازمند اسکان بودند که با همکاری سایر مسئولان ساماندهی شدند. بدین منظور بیش از ۲۰۰ تخته پتو و ۱۰۰ عدد جیره غذای اضطراری بین آن ها توزیع شد.
نجات، بیشترین میزان تماس های مردمی به هلال احمر را از منطقه شوقان اعلام کرد و افزود: تعدادی زیادی از مردم و مسافران به علت برف و کولاک شدید در این محور گرفتار شدند که ۱۴ آمبولانس و خودروی کمکدار به آن مناطق اعزام شدند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.