۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 649668

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر گفت: اولین جشنواره بزرگ سمنو(سُبنی) در این شهرستان برگزار شد همچنین کاشمر در ایام نوروز با برگزاری ۲۳ جشن نوروزگاه میزبان گردشگران نوروزی خواهد بود.

اولین جشنواره سمنو در کاشمر برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، رضا یوسفی اظهار کرد: جشنواره سمنو در فضایی صمیمی همراه با آئین‌های سنتی و بومی محلی منطقه ترشیز و با حضور چشم‌گیر مردم به سبک کاملا سنتی و با هدف جلوگیری از فراموشی این رسم قدیمی در محل خانه تاریخی دانش برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر بیان کرد: در این جشنواره سه دیگ سمنو از صبح گذاشته شده بود تا مخاطبان با نحوه پخت آشنا شوند؛ در حاشیه این مراسم اجرای سرنا و دهل به همراه نوروز خوانی را داشتیم.

یوسفی افزود: تلاش می‌کنیم در سال آینده کمیته رویدادها را در شهرستان تشکیل دهیم و گردشگری کاشمر بر پایه رویدادهای متنوع همانند شکوفه بادام، بازی‌های بومی محلی، غذاهای سنتی، آئین‌های مناسبتی، برداشت کشمش و ... قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر ادامه داد: همزمان با ایام نوروز از سوم تا یازدهم فروردین در ورودی شهر کاشمر با کمک شهرداری هر شب ویژه مسافران و زائران مراسم نوروزگاه برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری مراسم جشن نوروزگاه در ۱۵ روستا خبر داد و گفت: این آئین در روستاهای بخش کوهسرخ و مرکزی کاشمر برگزار می‌شود و در مجموع ۲۳ جشن نوروزگاه به همراه آئین‌های بومی محلی، نقالی و بازی‌های محلی که ریشه در فرهنگ منطقه دارد، اجرا می‌گردد.

وی گفت: در محل خود اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی، نمایشگاه عکس کاشمر گردی، نمایشگاه ادوات سنتی و مردم شناسی و بازی‌های بومی محلی و برنامه‌های فرهنگی و ادبی برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.