هواشناسی خراسان رضوی برای امروز جمعه، دوم فروردین‌ماه در سطح استان وزش باد و بارش‌های رگباری باران و برف همراه با رعدوبرق پیش‌بینی کرده است.

بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/ وزش باد شدت می‌گیرد
به گزارش قدس آنلاین، و بنابر اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان‌دهنده گسترش مجدد سامانه بارش‌زا بر روی استان است که ضمن افزایش ابرناکی و افزایش شدت وزش باد باعث وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مستعد استان به ویژه شهرستان‌ها و توابع درگز، قوچان، کلات، ارتفاعات بینالود، فریمان هم‌چنین محورهای کوهستانی تربت حیدریه، کاشمر، کوهسرخ، سبزوار و نیشابور بارش به شکل برف و باران را به دنبال خواهد داشت، ضمن این‌که وزش باد طی امروز جمعه، دوم فروردین‌ماه، در برخی از نقاط استان مخصوصاً نیمه جنوبی شدید پیش‌بینی می‌شود.
تداوم این وضعیت تا قبل از ظهر شنبه هفته آینده پیش‌بینی شده است. طی این مدت به علت بارش، وزش باد شدید، کولاک، تشکیل مه و کاهش دید احتمال اختلال در سیستم حمل‌ونقل استان وجود دارد.
بر این اساس، هوای امروز جمعه، دوم فروردین‌ماه، در مشهد نیمه ابری تا ابری و مه‌آلود در بعضی ساعات رگبار باران با احتمال رعدوبرق و گاهی افزایش سرعت وزش باد و کمینه و بیشینه دمای ۵ و ۱۰ درجه ساسیوس خواهد بود.
آسمان نواحی شمالی استان در روز جمعه نیمه ابری تا ابری و مه‌آلود برخی ساعات رگبار باران با احتمال رعدوبرق -نواحی سردسیر رگبار برف- گاهی افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
نواحی مرکزی استان در این روز هوایی نیمه‌ابری در پاره‌ای نقاط مه‌آلود برخی ساعات افزایش ابر همراه با رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد نسبتا شدید خواهد داشت.
آسمان نواحی جنوبی استان نیز در روز جمعه نیمه ابری برخی ساعات افزایش ابر همراه با رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان «ریوش» با کمینه دمای ۲- درجه سلسیوس سردترین و شهرستان «تایباد» با بیشینه دمای ۱۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. هم‌چنین در این مدت بیش‌ترین میزان بارش از شهرستان‌ «کلات نادر» و به میزان ۲.۲ میلی‌متر گزارش شده است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.