مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بازرسان بهداشت محیط مشهد به دستگاه‌های سنجش بهداشت در محل مجهز شدند.

دستگاه‌های سنجش در محل، دشمن مکان‌های آلوده / حضور ۱۹۹ تیم بازرسی بهداشت محیط در مشهد
به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با استفاده از دستگاه‌های سنجش در محل، وضعیت سلامت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را مورد پایش قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه مجهز شدن بازرسان بهداشت محیط به دستگاه‌های سنجش در محل، گام بزرگی در ارتقاء سلامت عمومی جامعه به شمار می‌رود تصریح کرد: این دستگاه‌ها بر سرعت بخشیدن به سنجش بار میکروبی و کیفیت مواد غذایی، آب و آلودگی محیط کمک کرده و تخلف در این زمینه سریع‌تر شناسایی می‌شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه‌های بهداشت محیط از ۲۰ اسفند ماه آغاز شده است و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد، گفت: تمرکز این طرح بر بهداشت اماکن عمومی، مواد غذایی، سکونتگاه‌های بین راهی، تفرجگاه‌ها و هتل‌ها است.

حسنی افزود: نیروهای بهداشت محیط در قالب ۱۹۹ تیم بازرسی در سراسر مناطق تحت پوشش دانشگاه از ساعت ۸ لغایت ۲۰ بر تولید و عرضه مواد غذایی و اماکن اقامتی در مشهد و دیگر شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه نظارت دارند.

وی اظهار داشت: نظارت بر مراکز و اماکن هدف برنامه، از جمله هتل ها، متل ها، مهمان پذیر ها، مسافرخانه‌ها و کلیه اماکن اقامتی، اماکن بین راهی، اماکن تفریحی و پارک ها، رستوران ها، کترینگ ها، مراکز فروش فست فودها، اغذیه فروشی ها، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، قنادی‌ها و شیرینی فروشی ها، فروشگاه‌های آجیل و خشکبار، فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی، سرویس‌های بهداشتی عمومی، فرودگاه، راه آهن، پایانه‌های مسافربری و همچنین نمونه برداری‌های هدفمند مواد غذایی در راستای کنترل بهداشت مواد غذایی، نظارت بر آب آشامیدنی، رسیدگی به شکایات مردمی و رتبه بندی بهداشتی رستوران‌ها در اولویت می‌باشد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شهروندان خواست که گزارش‌های خود از تخلفات بهداشتی را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند و خودشان نیز در سالم نگه داشتن محیط تلاش کنند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.