جلسه برنامه‌ریزی نوروزگاه بین‌المللی مشترک ایران و ترکمنستان با حضور «الیاس گریپ‌اف» سرکنسول ترکمنستان در مشهد، مشاور وزیر امور خارجه و رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق ایران، جانشین مدیرکل در ستاد برگزاری نوروزگاه‌های خراسان رضوی و دیگر مدیران و مسئولین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برگزار و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری این نوروزگاه انجام شد.

نوروزگاه بین‌المللی ایران و ترکمنستان در مسیر برگزاری
به گزارش قدس آنلاین، مشاور وزیر امور خارجه و رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق ایران در این جلسه در که هتل بین‌المللی درویشی در مشهد  برگزار شد، اظهار کرد: افزایش تعامل و توسعه روابط دوستانه، مبتنی بر فرهنگ و آئین‌های مشترک دو کشور در دستور کار قرار دارد.
غلام‌عباس ارباب‌خالص با بیان این که برای اولین‌بار جشن نوروزگاه بین‌المللی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان برگزار می شود، عنوان کرد: امیدوارم برگزاری اولین جشن نوروزگاه مشترک ایران و ترکمنستان موجب افزایش تعامل و توسعه روابط دوستانه دو کشور شود.
وی ادامه داد: جشن نوروزگاه سومین برنامه فرهنگی است که به صورت مشترک بین کشورهای ایران و ترکمنستان برگزار خواهد شد.
در ادامه فرید جواهرزاده؛ جانشین مدیرکل در ستاد برگزاری نوروزگاه‌های خراسان رضوی  گفت: جشن نورزگاه اجرای برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی از فرهنگ و اقوام سراسر ایران با محوریت خراسان خواهد بود.
همچنین محمد رکنی؛ رئیس موزه خراسان بزرگ و دبیر جشن نورزگاه‌های بین‌المللی  استان بر حضور پر رنگ کودکان و نوجوان درجشن نوروزگاه ایران و ترکمنستان تاکید کرد و گفت: حضور کودکان و نوجوانان موجب گسترش، توسعه و تعمیق تبادلات فرهنگی مشترک بین دو کشور می‌شود.
وی همچنین برای حضور گروه‌های هنری ایرانی در شهرهای ترکمنستان اعلام آمادگی و پیشنهاد کرد: سفرهای نوروزی دو کشور با آداب و رسوم خاص هر کشور در کنار این نوروزگاه برپا می‌شود.
همچنین بهرام طاهری؛ معاون سفارت ایران در ترکمنستان نیز در این جلسه گفت: سفارت ایران در ترکمنستان برای برگزاری جشن نوروزگاه مشترک آمادگی کامل و همکاری لازم را  دارد.
وی افزود: سران دو کشور اهتمام زیادی برای توسعه همکاری‌های فرهنگی را دارند و هم‌اکنون گروه موسیقی خراسان شمالی در شهرهای عشق آباد، مرو و شهرهای استان لباب اجرای برنامه دارند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.