از ۲۹ اسفند گذشته تا پایان روز اول فروردین، دو میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۱۵ مسافر و زائر به مشهد سفر کرده اند.

بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار زائر و مسافر وارد مشهد شدند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال قبل سه و نه دهم درصد رشد داشته است.

مهدی فروزان افزود: ۲۲۸ هزار و ۶۰۸ نفر از این زائران و مسافران با استفاده از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد سفر کرده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: ۱۲۴ هزار و ۷۶۶ نفر هم با قطار وارد مشهد شده اند که شمار مسافران ریلی نوروز امسال نسبت به پارسال یک و هشت دهم درصد بیشتر شده است.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تعداد زائران و مسافرانی را که در همین مدت با استفاده از هواپیما به مشهد سفر کرده اند، را هم ۶۵ هزار و ۴۰۹ نفر اعلام و بیان کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفده و یک دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.

فروزان افزود: زائران و مسافرانی نیز که طی روزهای ۲۵ اسفند گذشته تا اول فروردین با خودروی شخصی وارد مشهد شده اند، دو میلیون و ۱۸۵ هزار و ۳۲ نفر هستند که نسبت به پارسال پنج و دو دهم درصد بیشتر است.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی یادآور شد: همچنین در این بازه زمانی چهار میلیون و ۲۲۲ هزار و ۵۸۰ نفر به این استان وارد شده اند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

فروزان خاطرنشان کرد: از میان این مسافران کسانی که ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و عمومی و نیز هواپیما را انتخاب کرده بودند، نسبت به مدت مشابه به ترتیب سه و هفت دهم درصد و هفده و یک دهم درصد کاهش داشته است و مسافران قطار و وسایل نقلیه شخصی نیز به ترتیب یک و هشت دهم درصد و ۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

به گفته وی بیشترین مسافران طی این مدت با وسیله نقلیه شخصی وارد استان شده اند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.