حجت الاسلام معلمی گفت:خط قرمز همه مردم انقلابی و ائمه جمعه ولایت فقیه است و برایش ایستادگی میکنیم.

"ولایت فقیه"خط قرمز همه ماست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، "حجت الاسلام والمسلمین محمد معلمی" امام جمعه شهربشرویه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر که در محل مصلای نماز مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به آغاز سال نو خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم که در سال ۹۸ میتوانم در شهرستان بشرویه و برای مردم مومن و انقلابی این شهر خدمت کنم.

 وی با اشاره به حکمت های نهج البلاغه با محوریت منشور اخلاقی افزود: در فرازی از حکمت های نهج البلاغه با محوریت منشور اخلاقی عنوان شده کسانی که لباس طمع بپوشند خود را ذلیل کرده اند، همچنین کسی که اسرار خودش را برای دیگران بیان کند خدا را ذلیل کرده و کسی که به زبانش هر آنچه بیاید بیان کند به نفس خود جفا کرده است که اینها نشان می‌دهند مولا امیرالمومنین در حوزه اخلاق مداری و رعایت تقوای الهی بسیار اهمیت قائل می‌شده‌اند.

وی تصریح کرد :افراد طمع کار خود را بیش از هر کسی و چیزی کوچک می‌کنند و مرتب به دنبال به دست آوردن منافع بیشتر خودشان هستند همچون مفسدان اقتصادی که بدون توجه به زندگی و معیشت مردم طبقه پایین از هر طریقی برای کسب منافع شخصی خود و از هر روزنه ای سو استفاده می کنند.

معلمی با اشاره به اینکه افراد طعمکاربیشتر خودشان را ذلیل و خوار می کنند افزود :عزت نفس در نگهداری و قناعت است و مولا امیرالمومنین علیه السلام نیز به این مقوله توجه بسیاری نموده که باید سیره اولیای الهی سرلوحه کار ما قرار گیرد.

 امام جمعه شهر بشرویه در ادامه با تسلیت ایام شهادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها خاطرنشان کرد :این بانوی بزرگ اسلام به بانوی صبر و استقامت و شجاعت توصیف شده است.

 وی افزود :حضرت زینب از همان ابتدای عمر مبارکشان زندگی پُر از مشقتی داشته اند و صبر ایشان باید الگوی همه ما قرار گیرد.

 وی با انتقاد از برخی رویدادهای غیر فرهنگی هم خاطرنشان کرد :متاسفانه برخی از زنان ما به جای الگو قرار دادن بانوان بزرگوار اسلام همچون حضرت زینب و سبک زندگی ایشان به دنبال زنان غربی و سبک زندگی آنها هستند که این افراد ابتدا به خودشان ضربه خواهد زد.


معلمی افزود :حضرت زینب سلام الله علیها با خطبه های آتشین خود در دستگاه دشمن نشان دادند که زن در حاشیه تاریخ و اجتماع نیست بلکه در متن تاریخ و جامعه می باشد و این حضور با رعایت کامل اصول اسلامی و چارچوب های تعیین شده برای حفظ حرمت زن قابل اجراست.

 وی تصریح کرد :زنان مسلمان تحت هیچ شرایطی نباید خودشان را در معرض دید و سوء استفاده نامحرم قرار دهند چرا که باعث ضربه سختی به آنان خواهد شد.

امام جمعه شهر بشرویه در ادامه با اشاره به  مراسم معنوی اعتکاف هم گفت: اعتکاف یک مراسم معنوی در آیین اسلامی است که الحمدالله مورد استقبال مسلمانان به ویژه قشر جوان و نوجوان قرار گرفته و حتی بیشترین اقشاری که در اعتکاف شرکت می‌کنند بانوان هستند.

وی افزود :جوانان عزیز معتکف نیروها و ذخیره های جامعه اسلامی محسوب می شود.

معلمی با تشکر از برگزار کنندگان مراسم اعتکاف و هیئت امنای مساجد هم تصریح کرد :از تمامی عزیزان برگزار کننده مراسم معنوی اعتکاف تقدیر شود.


امام جمعه شهر بشرویه همچنین به پیام نوروزی مقام معظم رهبری هم اشاره کرد و گفت :پیام نوروزی رهبر انقلاب بسیار هوشمندانه بود و ایشان مشکلات جامعه را ناشی از جنگ اقتصادی می‌دانند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به نام سال رونق تولید نامگذاری کرده‌اند که نشان از اهمیت دادن به بخش تولید می باشد و اگر این شعار در مرحله عملیاتی ظهور یابد بی‌شک مشکلات بزرگ مردم حل میگردد.

وی تأکید کرد: اگر می خواهیم دست بیگانگان را از کشور کوتاه کنیم و استقلال خود را حفظ کنیم باید همواره به شعار سال عمل کنیم.

امام جمعه شهر بشرویه با تأکید بر اینکه مسئولین باید بیش از گذشته در راستای اهمیت به بخش تولید پیشگام باشند افزود :مسئولین باید همیشه در عمل به منویات مقام معظم رهبری به ویژه در راستای رونق تولید داخلی اقدام کنند و این مطالبه است که باید کاری کنیم که دشمن نتواند حتی با کوچکترین روزنه های نفوذی به کشور وارد شده و برای مردم و ایران اسلامی مشکل‌آفرین باشد.

امام جمعه شهر بشرویه افزود :پیشرفت های نظام که در مسائل اقتصادی و تولید است هم باید همچون دیگر عرصه ها بر گردونه رونق قرار گیرد.

 معلمی در ادامه با اشاره به برخی مباحث و مشکلات شهرستان هم گفت: خواسته های عمومی مردم بشرویه این است که این شهرستان در چند سال اخیر مورد بی مهری قرار گرفته لذا باید مسئولان بیشتر به این شهرستان توجه داشته باشند.

 وی با اشاره به پروژه جاده طبس و همچنین جاده بجستانبشرویه هم گفت: تکمیل و احداث جاده بشرویه  طبس و جاده  بشرویه به بجستان  درخواست های بسیار مهم مردم از مسئولان میباشد.

 وی همچنین با انتقاد از تاخیر در اتمام پروژه‌های استخر 

شنا هم گفت: استخر شنا در شهرستانی همچون شهرستان بشرویه هنوز وجود ندارد و این بسیار عجیب است که چندین سال است که این پروژه به صورت نیمه تمام باقی مانده و به پایان نمیرسد.

 معلمی با تاکید بر وحدت کلمه در مطالبات هم افزود: باید همه وحدت کلمه داشته باشیم و به فکر آینده این شهرستان باشیم.

 وی تصریح کرد: قصد داریم که افراد از همه سلایق دعوت کنیم و با مشورت این افراد تصمیمات مهمی گرفته شود و مسئولان نیز موظف و پیگیر موظف به پیگیری و اجرای آن باشند.

امام جمعه بشرویه  با تاکید بر اینکه خط قرمز همه ما ولایت فقیه است گفت: موضع مشخص ما خط ولایت فقیه است به این معنی که از اصول و اعتقادات خود پا پس نمیکشم و همچنان محکم و استوار بر اعتقادات خود به ویژه در حوزه ولایت فقیه ثابت قدم هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.