هواشناسی خراسان رضوی برای امروز شنبه، سوم فروردین‌ماه، در سطح استان ضمن کاهش ناپایداری‌های جوی و افزایش نسبی دما، وزش باد و بارش‌های پراکنده باران و برف پیش‌بینی کرده است.

کاهش ناپایداری‌های جوی در خراسان رضوی/ دمای هوا افزایش می‌یابد
به گزارش قدس آنلاین، بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، با بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا صبح امروز، شنبه سوم فروردین‌ماه، در سطح استان آسمان نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش –پاره‌ای نقاط رگبار و رعدوبرق و در نواحی سردسیر بارش باران و برف- و افزایش سرعت وزش باد و گاهی مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود. ضمن این‌که طی این مدت بیش‌ترین حجم بارش در نیمه شمالی استان رخ خواهد داد که احتمال آب‌گرفتگی معابر و ایجاد روان‌آب در این مناطق وجود دارد. از امروز شاهد کاهش ابرناکی و ناپایداری‌های جوی خواهیم بود. از روز یک‌شنبه بعدازظهر مجدداً سامانه بارشی از نواحی جنوبی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد که ضمن افزایش نسبی دما به تدریج بارندگی را در سطح استان در پی خواهد داشت که بیش‌ترین شدت بارندگی از بعدازظهر روز سه‌شنبه رخ خواهد داد. طی فعالیت سامانه بارشی تشکیل مه در محورهای سردسیر و کوهستانی استان باعث کاهش دید افقی و به سبب بارش باران و برف سطح جاده‌ها لغزنده خواهد بود.
بر این اساس، هوای امروز مشهد در اوایل وقت نیمه‌ابری و مه‌آلود با احتمال بارش پراکنده -نواحی مرتفع برف- به تدریج کاهش ابر بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد با کمینه و بیشینه دمای ۳ و ۱۵ درجه سلسیوس خواهد بود.
آسمان نواحی شمالی استان در روز شنبه اوایل وقت ابری با احتمال بارش پراکنده باران و برف و مه‌آلود به تدریج کاهش ابر بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
هوای مناطق مرکزی استان در این روز در اوایل وقت نیمه‌ابری پاره‌ای نقاط با احتمال بارش پراکنده باران و برف و مه‌آلود به تدریج کاهش ابر بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد خواهد بود.
آسمان نواحی جنوبی استان در روز شنبه نیمه ‌ابری به تدریج کاهش ابر بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس این گزارش، در بیست‌وچهار ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای صفر درجه سلسیوس سردترین و مه‌ولات با بیشینه دمای ۱۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. هم‌چنین طی این مدت بیش‌ترین میزان بارش از شهر مشهد و به میزان  ۱۹.۳ میلی‌متر گزارش شده است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.