سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: از ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۷ تا سوم فروردین ماه امسال، پنج میلیون و ۶۵۷ هزار و ۹۴۸ زائر و مسافر وارد این استان شده اند.

۵/۶میلیون مسافر و زائر وارد خراسان رضوی شدند

به گزارش قدس آنلاین ؛ مهدی فروزان روز یکشنبه  افزود: این میزان ورود زائر و مسافر به استان خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱.۶ درصد کاهش دارد.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۱۹ هزار و ۳۶۶ نفر از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به خراسان رضوی وارد شده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۸ درصد کاهش داشته است.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۱۶۷ هزار و ۳۶۰ زائر و مسافر نیز با قطار به خراسان رضوی سفر کرده اند که این رقمدر مقایسه با مدت مشابه پارسال با رشد ۲.۵ درصدی همراه بوده است.
فروزان آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاهها به خراسان رضوی وارد شده اند را نیز ۸۷ هزار و ۴۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته ۱۷,۱ درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: تعداد زائران و مسافرانی که طی این مدت با وسائل نقلیه شخصی خود به استان خراسان رضوی وارد شده اند هم چهار میلیون و ۹۸۳ هزار و ۷۹۲ نفر بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهشی یک درصدی داشته است.
سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران به مشهد هم گفت: از روز ۲۵ اسفند ماه گذشته تا سوم فروردین سال جدید سه میلیون و ۴۴۳ هزار و ۶۳۶ نفر به این کلانشهر وارد شده اند که این آمار در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته حدود ۹ درصد افزایش دارد.
فروزان افزود: از این تعداد زائر و مسافر ۳۰۶ هزار و ۲۱۳ نفر از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به مشهد وارد شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۱ درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: ۱۶۷ هزار و ۳۶۰ نفر از این تعداد نیز با قطار به مشهد سفر کرده اند که این آمار در مقایسه با آمار مدت مشابه پارسال با رشد ۲.۵ درصدی همراه بوده است.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: آمار زائران و مسافرانی که طی این مدت از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد به مشهد وارد شده اند نیز ۸۷ هزار و ۲۵۱ نفر بوده که این آمار در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش دارد.
فروزان افزود: تعداد زائران و مسافرانی که طی این مدت با وسائل نقلیه شخصی خود به مشهد وارد شده اند هم دو میلیون و ۸۸۲ هزار و ۸۱۲ نفر بوده است که این میزان در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته با رشدی ۲.۱ درصدی مواجه بوده است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام /*

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.