با حضور معاون گردشگری کشور و مدیرکل نظارت برخدمات گردشگری کشور جشن‌های نوروزگاه با هدف معرفی میراث ناملموس حوزه نوروز در استان خراسان رضوی آغاز شد.

جشن‌های نوروزگاه در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در مراسم افتتاح نوروزگاه مشهد که امروز به طور نمادین در آرامگاه فردوسی مشهد و با حضور ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد استاندار خراسان رضوی از رشد هشت درصدی اقامت مسافران نوروزی این استان از ابتدای تعطیلات نوروز تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. 
علیرضا رزم حسینی افزود: در این مدت یک میلیون و 900 هزار نفر اقامت شب مسافران نوروزی در استان خراسان رضوی گزارش شده است که بیشتر آنها مربوط به مشهد بوده است. 
وی ادامه داد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون چهار میلیون و 900 هزار نفر وارد مشهد شده اند که سه میلیون نفر از آنان برای زیارت حضرت امام رضا(ع) به مشهد مقدس سفر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است. 
استاندار خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی علاوه بر وجود مضجع شریف رضوی، دارای میراث کهن تاریخی از جمله آرامگاه فردوسی بزرگ است که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته و دستخط زیبای ایشان در آرامگاه سنگ نما شده است. 
رزم حسینی افزود: آرامگاه فردوسی اکنون مرکز خوبی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی به شمار می رود و سیاست دولت این است که امسال با برنامه ریزی این مرکز را برای حضور گردشگران رونق بیشتری دهد. 
وی با اشاره به انتخاب عنوان رونق تولید برای شعار سال 1398 ادامه داد: رونق تولید باعث افزایش درآمد ملی و اشتغال می شود و گردشگری نیز این دو هدف را دنبال می کند لذا هر چه بیشتر در حوزه گردشگری سرمایه گذاری کنیم اشتغال و درآمد ملی را افزایش داده ایم. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: جشنهای نوروزگاه در استان با هدف افزایش نشاط و شادی در بین مردم و مسافران نوروزی برگزار می شود که امسال در خراسان رضوی تنوع و تکثر بیشتری یافته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.