سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی مرکز استان گفت:مراقب کلاهبرداران با نام کمک‌های مردمی باشید.

مراقب کلاهبرداران با نام کمک‌های مردمی باشید
به گزارش قدس آنلاین ، قاضی مهدی حقدادی با بیان این مطلب، اظهار کرد: همیشه و در هر زمانی مردم خونگرم و نوع‌دوست ایران اسلامی به محض بروز حادثه‌ای برای هموطنانشان در هر نقطه‌ای از ایران و جهان بدون معطلی و با فوریت وارد عمل می‌شوند و به هرطریقی به آسیب‌دیدگان جانی و مالی کمک‌رسانی می‌کنند.
وی افزود: همیشه در این بین افراد سودجو و طماع که بویی از انسانیت نبرده‌اند، از این حس انسان‌دوستانه سوء‌استفاده نموده و با ایجادکانال، گروه و پیج‌هایی در پیام‌رسان‌ها و نرم‌افزارهای ارتباطی ضمن تهییج نیات و افکار پاک شهروندان وجوهی که به نیت کمک به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان و غیره پرداخت می‌شود را کلاهبرداری می‌نمایند.
حقدادی ادامه داد: در گذشته نیز افرادی که تحت عنوان جمع‌آوری کمک مردمی برای آزادی زندانیان یا کمک به زلزله‌زدگان دست به کلاهبرداری زده‌اند،  شناسایی شده و تحت پیگرد قرار گرفته‌اند. شهروندان باید عالم باشند که همیشه از این دست افراد در بستر فضای مجازی که هویت آنان را مخفی نگه می‌دارد، وجود داشته و وجود خواهد داشت که باید در این فضا با هشیاری کامل ارتباط گرفته و به هویت‌های خودمعرف اعتماد نکنند.
مجموعه سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی مرکز استان با بیان اینکه دادسرای ویژه فضای مجازی به تکلیف خود عمل خواهد نمود، عنوان کرد: این مجموعه به محض اطلاع از اینگونه رفتار و اعمال شناسایی و تحت تعقیب قرار دادن متهم را در دستور کار فوری خود قرار خواهد داد. بر همین اساس لازم است شهروندان گرامی کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را صرفا از طریق هلال احمر و کمیته امداد پرداخت و ارسال نمایند تا کمک‌های آن‌ها به مقصد واقعی واصل شود.
وی ادامه داد: مطمئنا با افرادی که در این بازه از نیت‌های خیرخواهانه و پاک شهروندان سوء‌استفاده می‌کنند و با بالاترین درجه از پلیدی و شیادی دست به تحصیل مال و منفعت می‌زنند که با فوریت و جدیت تمام، از برخورد و مجازاتی متفاوت و سخت‌تر  از سایر افراد کلاهبردار برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.