خراسان شمالی- علیرضا نوروزیان از ۹۶مورد برخورد با دستفروشان دوره گرد در ایام نوروز خبر داد.

خروج ۴هزار و ۴۶۹ کیلوگرم موادغذایی فاسد از چرخه مصرف در استان
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، مهندس علیرضا نوروزیان مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،  ۴ هزار و ۴۶۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد در استان طی بازدیدهای نوروزی از تاریخ ۲۰ اسفند ۹۷ لغایت ۴ فروردین ۹۸ از چرخه مصرف خارج شده است.
وی با اعلام این خبر گفت : ۱۶ اکیپ بهداشت محیط در سطح استان در این ایام بطور مستمر ۴۳۱ بازدید از اماکن عمومی و ۲۱۳ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی ، آشامیدنی و بهداشتی و اماکن بین راهی انجام داده اند.
وی تصریح کرد: طی این بازدیدها یک هزار و ۳۴۷ سنجش با تجهیزات پرتابل و ۲هزار و ۵۱۰ مورد کلرسنجی و ۷۹ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک صورت گرفته است .
وی از ۹۶ مورد برخورد با دستفروشان دوره گرد در این مدت خبر داد و گفت : ۸مرکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی متخلف، ۲ مورد اماکن متخلف و۳ مورد مراکز و اماکن بین راهی متخلف معرفی شده به مراجع قضایی در این مدت گزارش شده و یک مرکز نیز پلمپ شده است.
وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی شکایات حوزه بهداشت با تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰، از رسیدگی به ۸۲ مورد شکایت مردمی مطرح شده در این سامانه در طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد .

​انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.