رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: تعداد تصادفات فوتی در خراسان رضوی طی نیمه اول تعطیلات نوروزی امسال یعنی از آغاز طرح نوروزی پلیس در 25 اسفند 97 تا پایان روز چهارم فروردین ماه کنونی 36 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

تصادفات فوتی در جاده های خراسان رضوی 36 درصد کاهش داشته است

به گزارش قدس آنلاین ؛ سرهنگ هادی امیدوار روز دوشنبه  افزود: طی این بازه زمانی هشت فقره تصادف فوتی در جاده های خراسان رضوی رخ داد که در پی وقوع آنها 15 تن جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: تا کنون علت 70 درصد تصافات فوتی خراسان رضوی واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است و 60 درصد تصادفات نیز در مسیر غرب استان و در جاده سبزوار رخ داده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با بیان این که 99 درصد رانندگان جاده ها مرد و یک درصد آنها زن هستند گفت: با این حال در 20 درصد تصادفات فوتی نیمه نخست تعطیلات نورزی امسال راننده زن بوده است و 45 درصد فوت شدگان نیز کودکان زیر هفت سال بوده اند.
سرهنگ امیدوار افزود: والدین هنگام سفر و تردد در جاده ها علاوه بر استفاده از صندلی کودک، به بستن کمربند ایمنی توسط کودک نیز توجه جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: تعداد تصافادت جرحی طی 25 اسفند 97 تا پایان روز چهارم فروردین ماه کنونی نسبت به مدت مشابه پارسال دو درصد افزایش داشته است.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 423 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن راه روستایی است.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.