مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: تمامی گروه‌ها و دستگاه‌ها در حالت آماده باش قرار دارند. طرح آمادگی برای مقابله با حوادث طبیعی ازطریق سازمان مدیریت بحران کشور به استان‌ها ابلاغ شده است.

آماده باش مشهد و شهرستان‌های در معرض سیل استان/لغو مرخصی نیروهای آتش‌نشانی
به گزارش قدس آنلاین حجت‌علی شایانفر در خصوص اخطاریه بارندگی در روزهای آینده، اظهار کرد: در طی جلسه‌ای با ریاست استانداری دو برنامه اعلام شد، که در طی آن امدادرسانی به استان گلستان وهمچنین برنامه‌ریزی برای حوادث احتمالی و سامانه بارشی جدید در استان خراسان رضوی است.
وی افزود: طبق این برنامه در همه ارگان‌ها تقسیم کار صورت گرفته است. در اسفند  ۹۷طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی گروه‌ها و دستگاه‌ها در حالت آماده باش قرار دارند. طرح آمادگی برای مقابله با حوادث طبیعی ازطریق سازمان مدیریت بحران کشور به استان‌ها ابلاغ شده است. 
مدیر کل مدیریت بحران استانداری عنوان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی عضو شورای مدیریت بحران و فرماندهی‌ها به عنوان رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان‌ها و نیروهای‌های عملیاتی مانند آتشان نشانی، شهرداری، هلال احمر، نیروهای نظامی،انتظامی و دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی لازم برای مداخله با شرایط خاص را دارند.
شایانفرادامه داد: براساس اخطاریه جدید درحوزه خدمات شهری شهرداری مشهد اقدامات لازم انجام شده و با توجه به اینکه حجم زیادی از نیروها وماشین آلات در شهرداری موجود است تمامی شهرداران مناطق و همچنین ستاد مدیریت بحران آماده باش هستند. تمامی خودروها، مکنده‌ها وپرسنل آماده هستند تا در صورت وقوع آب گرفتگی درسطح شهر و منازل به کمک هلال احمر و بقیه دستگاه‌ها بشتابند.
وی تاکید کرد: برای زائران مشهد سوله‌های مدیریت بحران و کمپ‌های استقرار آماده شده است. به زائران توصیه می‌شود از اتراق در مناطق تفرجگاهی کوهستانی و رودخانه‌ها خودداری کنند. خودرو خود را در پایین و بستر رودخانه پارک نکنند و اگر در جاده آب مشاهده شد که ارتفاع بیش از ۳۰سانتیمتر داشت خطر ناک است. به هشدارهای پلیس و عزیزان راهبر توجه داشته ودر جریان اطلاعیه هواشناسی باشند تا سفر ایمن داشته باشند.
آماده‌باش گروه‌های سیلاب
اسماعیل بهمن‌آبادی، معاون امدادو نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز  گفت: تمام شعبه‌ها در خصوص خدمت‌رسانی در این حوزه، از جمله موتور پمپ‌ها و گروه‌های سیلاب در حالت آماده باش کامل قرار گرفته‌اند.
لغو مرخصی نیروهای آتش‌نشانی
همچنین حسن جعفری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ، بیان کرد: تمام نیروها و دستگاه‌ها و تجهیزات در آماده باش کامل هستند. در این دو روز اخطار داده شده تمامی مرخصی‌ها لغو و حدود ۱۱۰ نیرو به کار برگشته‌اند و آماده خدمت هستند.
محمدرضا کلایی، شهردار مشهد، نیز طی توئیتی از آماده‌باش کامل شهر مشهد برای خطرات احتمالی خبر داد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.