در اطلاعیه ستاد بحران اسکان فرهنگیان خراسان رضوی بر آمادگی تمام مدارس استان در شرایط اضطرار برای پذیرش و اسکان هموطنان تاکید شد.

آمادگی مدارس خراسان رضوی برای اسکان هموطنان در شرایط اضطرار
 
به گزارش قدس آنلاین ، ستاد بحران اسکان فرهنگیان استان در پی اخطار وقوع سیل در برخی شهرستان‌های خراسان رضوی اطلاعیه‌ای صادر کرد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
«قابل توجه مدیران محترم و سرایداران عزیز آموزشگاه‌ها ️به اطلاع می‌رساند با توجه به اخطار سازمان هواشناسی و ستاد بحران استانداری خراسان رضوی، تمامی آموزشگاه‌های استان جهت حوادث احتمالی آماده باش خواهند بود. لطفا تمهیدات لازم اندیشیده شود.
تمامی پشت بام‌ها ، ناودان‌ها و خروجی آب در اسرع وقت بازدید فنی شود.
چاه‌های آب باران  شناسایی، بررسی و موانع روی آن برطرف گردد.
️در اسرع وقت مسیر خروجی آب حیاط آموزشگاه قبل از شروع بارندگی بازگشایی و آماده گردد، مسیرهای ورودی احتمالی آب به داخل سالن‌ها و سرایداری مسدود شود.
️تمامی مدارس استان خراسان در شرایط اضطرار باید آمادگی پذیرش و اسکان هموطنان را داشته باشند. لذا سرایداران عزیز به هیچ عنوان طولانی مدت از مدرسه فاصله نگیرند.
آماده به کاربودن وسایل گرمایشی کلاس‌ها و بررسی سلامت آن تا زمان رسیدن به وضعیت عادی مورد انتظار است.
️کمک به همنوع و تدبیر در شرایط بحرانی وظیفه انسانی است.»
دستور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  برای اسکان اضطراری مسافران
همچنین قاسم‌علی خدابنده، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در توئیتی دستور آمادگی اماکن متعلق به این سازمان را برای اسکان اضطراری و احتمالی مسافران نوروزی صادر کرد. متن کامل این توئیت به شرح زیر است:
«برنامه‌ریزی و مدیریت پیش از بحران نقش مهمی در کاهش خسارات و آسیب‌های روانی بلایای طبیعی دارد، به ویژه در استان‌هایی مانند خراسان رضوی که در ایام نوروز پذیرای خیل مسافران و زائران بارگاه منور رضوی می‌باشد، این امر اهمیت دو چندان دارد. به رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان دستور دادم، با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از وضعیت جوی، آمادگی اسکان اضطراری و احتمالی مسافران نوروزی در اماکن متعلق به این سازمان در سطح خراسان رضوی را داشته باشند.»

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.