بالا آمدن سطح آب برخی رودخانه‌ها محلی در اطراف مشهد سبب شده تا هشدارهای لازم به مسافران نوروزی داده شود.

سطح آب برخی رودخانه‌های خراسان رضوی بالا آمد

به گزارش قدس آنلاین ، بارندگی‌های اخیر و افزایش شدت آن در ساعات اخیر سبب شده تا برخی از رودخانه‌های سطح خراسان رضوی و اطراف مشهد مقدس سیلابی شوند.

هشدارهای لازم در این زمینه از سوی ارگان‌های ذیربط به مسافران نوروزی مشهدمقدس و استان داده شده است و تمامی دستگاه‌ها نیز آماده مقابله با رخدادهای ناشی از بارندگی هستند.

بر اثر افزایش حجم بارندگی‌ها، رودخانه روستای ازغد طرقبه دقیقه به دقیقه در حال پرحجم شدن است. همچنین رودخانه روستای گلستان طرقبه نیز بر اثر افزایش بارندگی‌ها سطح آب آن بالا آمده است.

شهرداری مشهد نیز به مسافران نوروزی هشدارهای لازم را داده و به ویژه تاکید کرده است که در برخی مناطق گردشگری مانند بوستان چهل بازه و کوهستان پارک خورشید مستفر نشوند.

همچنین شهروندان و زائران و مسافران باید از هرگونه اتراق در حاشیه کال‌ها و مسیل‌های سطح شهر مشهد اعم از کال خیام، کال اسماعیل آباد، کال انتهای ابوطالب، حاشیه کشف رود، کال دروی، کال امیرآباد، نهرگناباد، مسیل چهل بازه، کال زرکش، پارک هفت حوض و سایر محل‌های مستعد ایجاد سیلاب جدا خودداری کنند.

شهروندان ساکن در ساختمان‌های واقع در حریم بستر کال‌ها و مسیل‌ها، که محل اسکانشان خارج از ضوابط شهرسازی احداث شده است، نسبت به تخلیه موقت محل تا اتمام بارندگی پیش رو دراسرع وقت اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.