فرماندار بردسکن در بازدید از محل اسکان مسافران و زائران در محل امام‌زاده طاهر اظهار کرد: سالن‌های امام‌زاده طاهر بردسکن گنجایش ۸۰۰ نفر مسافر و زائر را دارد.

بیشترین خطر متوجه ساخت و سازهای غیرقانونی در ورودی کشف رود است
به گزارش قدس آنلاین ؛ ابراهیم قاسم‌پور با بیان اینکه در حال حاضر بارش رحمت الهی ادامه دارد، گفت: از ابتدای اجرای طرح مدیریت بحران در شهرستان طی ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۱۶۰ هزار مسافر ورودی خروجی به شهرستان داشتیم که این نشان می‌دهد بردسکن در مسیر تردد زائران و مسافران برای سفر به مشهد مقدس و یا به استان‌های جنوبی و شرقی کشور است.

وی از اعلام آمادگی کامل همه مدیران ادارات، نهادها و سازمان‌ها تا پایان پایداری سامانه بارش‌زا خبر داد و اظهار کرد: عصر امروز به جهت فرونشستی که در ورودی روستای فیروزآباد از بخش شهرآباد این شهرستان داشتیم برای مدت زمانی ارتباط این روستا با مرکز شهر قطع بود و با پیگیری بخشدار بخش و تشکیل کمیته بحران در مرکز بخش شهرآباد با همکاری مردم، دهیاری و شورای روستا راه فرعی برای تردد مردم این روستا و دیگر روستاهای همجوار بازگشایی شد و در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

قاسم‌پور علت فرو نشست‌های مختلف را خشکسالی ۱۶ ساله گذشته در این شهرستان دانست و افزود: به علت برداشت‌های بی رویه‌ای که در سال‌های گذشته صورت گرفته است، این فرونشست‌ها صورت می‌گیرد، بنابراین در این خصوص باید کارشناسان ذیربط بررسی لازم را داشته باشند.

رئیس مدیریت بحران بردسکن نیز به مسدود بودن محور عشق‌آباد به طبس در مسیر بردسکن اشاره و اظهار کرد: همه وسایل و امکانات شهرستان بردسکن با همکاری همه ادارات از جمله هلال احمر، بسیج، سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی، راهداری و جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها در آمادگی صددرصد برای ارائه خدمات هستند و این افراد در محل ماموریت‌های کاری خود مستقر و در دسترس مردم و شورای هماهنگی مدیریت بحران قرار دارند.

وی از آبگیری بند نوبهار بردسکن و دیگر بندهای خاکی سطح شهرستان خبر داد و افزود: هرچند که هنوز این بندها لبریز از آب نشده ولی جای امیدواری است که بهار خوب و پربرکتی را در منطقه شاهد باشیم.

فرماندار بردسکن ادامه داد: مشکل خاصی را در سیستم ارتباطی مخابراتی در سطح شهرستان نداریم و کارشناسان ذیربط که از تربت حیدریه اعزام شده‌اند همه تجهیزات لازم را چک، مسیرها و فیبر نوری را کنترل کردند و در این خصوص هم مشکل خاصی را نداریم.

قاسم‌پور به میزان خسارات وارده در طی چند روز گذشته از حیث سیل و بارندگی‌های اخیر به مزارع، باغات و دیگر منابع در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: قطعا خساراتی وارد شده است اما تا پایداری کامل نمی‌توان میزان خسارت ریالی را اعلام کرد که به محض فروکش کردن این جریان کارشناسان هر دستگاه بررسی لازم را دارند و براورد خسارت را هم اعلام می‌کنند.

مکان‌هایی برای اسکان اضطراری در کاشمر در نظر گرفته‌ایم

فرماندار کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر گفت: ظهر امروز در محور کوهسرخ به کاشمر بعد از روستای چلپو قسمتی از کوه ریزش داشته اما میزان این ریزش در حدی نبوده که جاده را مسدود کند.

محمدعلی نبی‌پور علت این ریزش را بارندگی‌های شدید ۲۴ ساعت گذشته و جنس و بافت سنگ‌ها در این منطقه عنوان کرد و گفت: زمان وقوع حادثه خوشبختانه اکیپ راهداری در منطقه مستقر بود و سریعا محور بازگشایی شد و تمهیداتی اندیشیده شد که شب برای خودروهای عبوری مشکلی ایجاد نشود.
وی درباره وضعیت کلی شهرستان کاشمر هم گفت: ما در بخش کوهسرخ با توجه به اینکه حجم بارندگی‌ها خیلی زیاد بود، روناب در منطقه اکبرآباد و چلپو تبدیل به سیلاب شد که کناره‌های جاده را هم شست ولی بلافاصله نیروهای عملیاتی ستاد بحران در محل حاضر شدند تا خسارت و آسیبی متوجه مردم و منطقه نشود.

فرماندار کاشمر افزود: در روستای موشک هم یک بند خاکی در دست احداث وجود دارد که چون احتمال بروز مشکل وجود داشت بنابراین امروز ماشین آلات و نیروهای عملیاتی را فرستادیم تا نسبت به مقاوم سازی سازه اقدامات لازم را انجام دهند.

نبی‌پور با بیان اینکه در کاشمر با توجه به جاری شدن سیلاب در منطقه ریوش به سمت کاشمر اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شده، گفت: طی بازدیدی که به همراه دادستان از مجموعه رودخانه‌ها و مسیل‌ها داشتیم مشکل خاصی وجود ندارد، البته شدت بارش‌های امشب قابل پیش‌بینی نیست و امیدواریم مشکل خاصی پیش نیاید.

وی ادامه داد: تا این لحظه نیازی به تخلیه منطقه یا روستای خاصی در شهرستان حس نشد و اقدامی در این زمینه نکرده‌ایم اما در داخل شهر مکان‌هایی برای اسکان اضطراری در نظر گرفته‌ایم.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه متاسفانه با وجود اطلاع‌رسانی‌های قبل، امروز هم تعدادی از شهروندان برای دیدن سیلاب و تصویربرداری در مسیر رودخانه‌ها حضور داشتند، تاکید کرد: از همه شهروندان خواهشمندیم از حضور در این مسیرها جدا خودداری کنند و حداکثر همکاری را با ستاد بحران شهرستان داشته باشند تا این بارندگی‌ها با حداقل خسارت طی شود.

نبی‌پور گفت: محور کاشمر به نیشابور پرخطرترین محور شهرستان کاشمر است که از مسافران و شهروندان محترم خواهش می‌کنیم به خصوص امشب از تردد در این مسیر خودداری کنند.

چهلمیر، امام عنبر و زنگلانلو از جمله مسیل‌های پرخطر درگز است

فرماندار درگز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در درگز گفت: امروز در جهت آمادگی هر چه بیشتر مواجهه با سیل، ستاد بحران درگز را در کامل‌ترین سطح خودش تشکیل دادیم و هر دستگاهی که مستقیم یا غیرمستقیم می‌توانست در مهار این بحران به کمک ما بیاید در این جلسه حضور داشت.

محمدحسن فرهادی افزود: تقسیم کار منطقی بین کلیه دستگاه‌ها انجام شد و تمام سکونتگاه‌ها و تفرجگاه‌هایی که احتمال دادیم ممکن است سیل جاری شود و به مردم خسارت بزند را با حساسیت بالا شناسایی و اقدامات لازم را برای جلوگیری از حضور شهروندان و گردشگران انجام دادیم.

وی با بیان اینکه تفرجگاه‌هایی مانند چهلمیر، امام عنبر و زنگلانلو از جمله مسیل‌های پرخطر در شهرستان درگز است، اظهار کرد: شهرستان درگز با وجود رودخانه‌های فصلی و دائمی استعداد زیادی برای جاری شدن سیلاب دارد بنابراین اطلاع رسانی کردیم و با همکاری خوب و قابل تقدیری که شهروندان و روستائیان داشتند، این مکان‌ها از حضور مردم تخلیه شد.

فرماندار درگز گفت: خوشبختانه تا این لحظه مواردی مانند طغیان رودخانه در سطح شهرستان و روستاهای مجاور نداشته‌ایم و شرایط نرمال و تحت کنترل است.

فرهادی افزود: اوج بارندگی‌ها از امشب آغاز می‌شود و امیدواریم که امشب را هم بدون خطر و خسارت پشت سر بگذاریم، در عین حال ستاد بحران درگز در آمادگی کامل است.

بیشترین خطر متوجه ساخت و سازهای غیرقانونی در ورودی کشف رود است

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: با توجه به شرایط پیش آمده شب گذشته حدود ۷۵۷ خودرو در کمپ زائر پذیر بوستان غدیر اسکان یافتند.

 مهدی یعقوبی افزود: بوستان غدیر ۱۷۰ کانکس دارد که عده‌ای از مسافران در این کانکس‌ها و مابقی در سکوهایی که سایه‌بان داشتند مستقر شدند به‌علاوه اینکه وسایل گرمایشی حسینه و مسجد این بوستان فعال شد و عده‌ای از زائران در این دو مکان شب را استراحت کردند.

وی بیان کرد: افزایش بارندگی‌ها نیاز زائران را به مکان‌های مسقف بیشتر می‌کرد، سوله‌های بحران چند منظوره که در مناطق سرفرازان شهید مغنیه و میثاق و وحدت قرار داشتند شب گذشته فعال و آماده پذیرایی از زائران شدند.

یعقوبی با بیان اینکه شب گذشته حدود ۴۰۰ چادر در سالن‌های فوق برپا شد اظهار کرد: به خاطر شرایط جوی مسافران کمتری نسبت به گذشته به مشهد آمدند به طوری که در وحدت و یاس تنها ۵۰ چادر برپا شد.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با اشاره به اینکه از تعداد دقیق مسافران در مشهد اطلاعی ندارد، گفت: این اطلاعات در دست ستاد خدمات زائران است و ما تنها چادر خواب آن‌ها را مدیریت می‌کنیم.

سرپرست معاونت خدمات شهری مشهد بیان کرد: پیش‌بینی های لازم برای اسکان مسافران در سالن‌های ورزشی و نمایشگاه بین‌المللی مشهد انجام شده تا در صورت نیاز از این مکان‌ها برای اسکان زائران استفاده شود.

یعقوبی در رابطه با حریم مسیل‌ها در سطح مشهد عنوان کرد: مسیل‌ها در مشهد مشخص و شناسایی شده و اکثر آن‌ها احیا و لایروبی شده و ما مشکلی از بابت این مسیرها نداریم، شبکه حریم آن‌ها حفظ و دیوار سازی شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بند گلستان باز شده و احتمال طغیان رودخانه وکیل آباد وجود دارد از ساکن شدن و ایستادن خودروها در این منطقه جلوگیری و همچنین محدودیت در پارک چهل بازه و حاشیه این رودخانه اعمال شده است.

معاونت خدمات شهری مشهد بیشترین خطر را متوجه ساخت و سازهایی غیرقانونی یا ساختمان‌هایی که در ورودی کشف رود یا رودخانه‌های که سال‌ها خشک بودند مانند کال زرکش دانست و گفت: ما از طریق رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما به مردم به ویژه کسانی که در این مناطق زندگی می‌کنند هشدارهای لازم را داده‌ایم.

یعقوبی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی و معاونت خدمات شهری آماده است تا اگر خانه‌ای دچار آب‌گرفتگی شد آب را تخلیه و امدادرسانی لازم را انجام دهند.

سیلاب‌ها مدیریت شده‌اند و خطر جدی وجود ندارد

فرماندار قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان گفت: خوشبختانه با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از روزهای گذشته انجام شده، اخطارهای مکرری را در سطح شهر قوچان و روستاهای شهرستان انجام دادیم، سیلاب‌ها همه کنترل و مدیریت شده است و خطر جدی وجود ندارد.

هادی رجائی‌نیا بیان کرد: تا کنون بارش باران در سطح شهرستان قوچان آرام و شدت زیادی نداشته، مسیر آب‌ها در سطح شهرستان کنترل شده و مشکل خاصی گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه مسیرهایی که امکان داشت دچار مشکل شوند بررسی شده و مسیرهای آبی که مسدود شده بازگشایی شده‌اند، افزود: خوشبختانه در معابر و پارک‌ها مشکل خاصی وجود نداشته و نگرانی خاصی در هیچ گوشه از شهر قوچان و روستاهای اطراف وجود ندارد.

فرماندار قوچان خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه شهر قوچان محل تردد مسافران است با توجه به اخطارهای سازمان هواشناسی همه مسافرانی که شبانه وارد شهرستان می‌شوند، به محل ستاد اسکان راهنمایی می‌شوند تا در سالن ورزشی چادر بزنند.

ماشین‌آلات شهرداری خلیل‌آباد در سه نقطه از شهر مستقر شده‌اند

شهردار خلیل‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خلیل‌آباد گفت: باتوجه به اعلامیه ستاد بحران خراسان رضوی ستاد بحران در شهرداری تشکیل شده و با حضور معاون فرماندار خلیل‌آباد تمامی مسیل‌ها و نقاطی که احتمال آب‌گرفتی وجود دارد بازدید شد.

هادی گوهریان اظهار کرد: کلیه تجهیزات شهرداری خلیل‌آباد از قبیل ماشین‌آلات حمل آب، پمپ‌ها، لجن‌کش و ماشین‌آلات آتش‌نشانی در حالت آماده باش قرار دارند.

وی با بیان اینکه امروز همه نیروهای خدماتی شهرداری فراخوان شدند، افزود: ماشین‌آلات شهرداری خلیل‌آباد در سه نقطه از شهر مستقر شده‌اند.

گوهریان با بیان اینکه صبح امروز اکیپ بحران شهرداری تمامی مسیل‌ها و کلاته‌های منتهی به شهر را مورد بررسی قرار داده‌اند گفت: به مغازه‌داران خیابان امام(ره) خلیل‌آباد که بعضی از آن‌ها مغازه‌های قدیمی دارند و همسطح با پیاده‌رو هستند توصیه می‌شود اقدامات ایمنی را انجام دهند.

طرح هلال بهشت در سرخس در حال اجرا است

رئیس جمعیت هلال احمر سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرخس گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان سرخس، طبق سنوات گذشته دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای یکی در ۳۰ کیلومتری شهرستان واقع در گنبدلی به صورت ثابت و یکی در ۱۱۰ کیلومتری شهرستان واقع در مسجد بین راهی مزداوند به صورت موقت جهت امداد رسانی به حوادث احتمالی استقرار داده است.

محمد رضائی رکن آبادی بیان کرد: با توجه به ورود مسافران نوروزی به شهرستان مرزی سرخس برای راهنمایی مسافران عزیز اعضای جوانان این جمعیت با برپایی یک دستگاه چادر سازمان جوانان و یک دستگاه چادر نماز به همراه فضای کودک و ایستگاه سلامت در ابتدای ورودی شهرستان، جنب فرهنگسرای بزرگ امام رضا(ع) ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره با اجرای طرح بهشت توسط هلال احمر گفت: در طرح هلال بهشت هلال احمر ویژه نوروز ۹۸ که از ۲۵ اسفند تا ۱۸ فروردین آغاز به کار کرده، جمعیت هلال احمر سرخس در مجموع با دو دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودرو ست نجات، یک دستگاه خودرو کمک‌دار، سه دستگاه خودرو سواری با حضور روزانه ۱۴ نفر نیروی داوطلب و پرسنل خدمات لازم را به مسافران نوروزی می‌دهد.

رضائی رکن آبادی با اشاره به وضعیت بارش‌های اخیر در سطح خراسان رضوی عنوان کرد: برای جلوگیری از حوادث احتمالی، نیروهای هلال احمر شهرستان سرخس در حالت آماده باش هستند و تاکنون گزارشی درباره حادثه ناشی از سیلاب و بارش باران در شهرستان سرخس نداشتیم.

رئیس جمعیت هلال احمر سرخس گفت: مسافران و هموطنان در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای خونسردی خود را حفظ کنند و با شماره ۱۱۲ سازمان امداد و نجات تماس بگیرند یا به نزدیک‌ترین پایگاه امداد مراجعه کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.