مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از 25 اسفند ماه تاکنون ، هفت میلیون و ۸۴۷ هزار و ۴۱ نفر به خراسان رضوی سفر کرده اند.

پیش بینی رشد ۸درصدی ورود زائران به استان خراسان رضوی در نوروز ۹۸

مهدی فروزان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: 24دستگاه در ۱۲ کمیته مسئول خدمت رسانی به زائران در نوروز۹۸ هستند و امسال پیش بینی می شود بیش از ۹ میلیون نفر از ۲۵ اسفند ماه ۹۷ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۸ به استان خراسان رضوی سفر کنند که رشد ۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل به همراه خواهد داشت.

وی افزود:از 25 اسفند ماه تاکنون ،  هفت میلیون و ۸۴۷ هزار و ۴۱ نفر به خراسان رضوی سفر کرده اند که  584هزار و  107 نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به  استان  وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، 8.5 درصد کاهش داشته است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: 230  هزار و 257  نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده اند که با رشد 2.5 درصدی همراه بوده است.
فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه ها به استان وارد شده اند را  نیز 118  هزار و 485  نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته 17.6 درصد کاهش داشته است.
وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز 25 اسفند ماه گذشته تا 6 فروردین سال جدید به استان وارد شده اند هم 6 میلیون و  914  هزار و 772  نفر می باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش 4.2 درصدی مواجه بوده است.
سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد هم گفت: از تاریخ 25 اسفند ماه گذشته تا  6  فروردین سال جاری چهار میلیون و  765  هزار و  747   نفر به این کلانشهر  وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته، 2.1 درصد افزایش دارد.
وی افزود: 431  هزار و  798  نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به مشهد وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، 7.9  درصد کاهش داشته است.
مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: امسال شرایط سفر از طریق قطار از ۲۹ نقطه شهری و استانی کشور به مشهد مقدس فراهم شده است و ۹۱ رام قطار با ظرفیت ۴۱ هزار نفر به صورت رفت و برگشت این سفرها را انجام می دهند. همچنین امسال برای اولین بار امکان تردد با قطار از استان گیلان به خراسان رضوی نیز فراهم شده است و مردم این استان می توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: در نوروز ۹۸ ، هشت قطار گردشگری از شهرهایی همچون اصفهان، شیراز و تبریز به مشهد مقدس سفر خواهند کرد و یک قطار بین المللی گردشگری از شهر نخجوان اذربایجان نیز به مشهد مقدس سفر خواهد داشت.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه ها به مشهد وارد شده اند را  نیز 118  هزار و 268 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته 17.7 درصد کاهش دارد.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود در روزهای 25 اسفند ماه سال گذشته تا 6 فروردین سال جدید به مشهد وارد شده اند هم سه میلیون و 985  هزار و 424  نفر می باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد 1.1 درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.