خراسان شمالی- محمدعلی شجاعی به همراه رئیس سازمان امور عشایر شور و نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی از منطقه عشایری مراوه تپه گلستان بازدید کرد.

۷۰ میلیارد تومان به عشایر استان خسارت وارد شده است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی به همراه رئیس سازمان امورعشایر کشور و نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی از منطقه عشایری مراوه تپه  گلستان و روند خدمات رسانی و امدادرسانی به عشایر ساکن در این محدوده بازدید و دستورات لازم برای جبران کمبودها و کاهش دعدغه های مردم را صادر کرد.
وی با بیان اینکه خسارت سیل اخیر به استان دست کم ۴۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: خسارت وارد آمده به عشایر استان نیز حداقل ۷۰ میلیارد تومان بوده است. 
شجاعی از پیگیری ها برای مصوب شدن پرداخت خسارت به سیل زدگان استان و هیئت دولت خبر داد و افزود:برای ارسال اقلام ضروری به سیل زدگان استان در روزهای ابتدایی وقوع حادثه، چند بار بالگردهایی به پرواز درآمد اما به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی امکان فرود آنها در این مناطق میسر نشد و از راه زمینی کمک رسانی شد.
وی خاطرنشان کرد:برای واگذاری بالگرد اختصاصی امدادونجات به این استان پیگیر هستیم.
کرمعلی قندالی رییس سازمان امور عشایر کشور نیز در این بازدیدها اظهار داشت:مسئولان خراسان شمالی و گلستان هرچه در توان داشتند برای کمک رسانی به عشایر مراوه تپه به میدان آوردند.
وی تصریح کرد:بارندگی های اخیر ظرفیت خوب علوفه ای برای دام های عشایر ایجاد کرد و زمینه رونق تولیدات این قشر فراهم شد، هرچند خسارت هایی به بار آورد که برای جبران خسارت ها تسهیلات ۴درصدی تا ۵۰ میلیون تومان در اختیار عشایر سیل زده قرار میگیرد.
نماینده مردم شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با تدبیر استاندار خراسان شمالی، اقلام ضروری پیش از وقوع سیل به روستاها ارسال شد و تنها استانی بودیم که طی سه ساعت پس از وقوع سیل، چادر، پتو و کالاها در اختیار سیل زدگان قرار گرفت.
عزیزی اظهار داشت:برخی تقوای سیاسی ندارند و علیه استاندار در فضای مجازی شانتاژ می کنند.
وی ادامه داد: در مجلس بحث قانونی شدن ایجاد سرپناه برای عشایر را پیگیری می کنیم.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.