خراسان شمالی-مجیدالهی راد از تعمیر ۴۱۷ واحدمسکونی خسارت دیده در بارندگی و سیل اخیر خبرداد.

آغاز ساخت ۲۳۹ واحدمسکونی برای آسیب دیدگان بارندگی اخیر
به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به خسارت برآورد شده ناشی از سیل و بارندگی اخیر، گفت: ۲۳۹ واحد مسکونی برای مددجویان آسیب‌دیده از این حادثه در استان احداث می‌شود.
وی بابیان اینکه ساخت و تجهیز واحدهای مسکونی سیل‌زدگان این استان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این واحدهای مسکونی برای آسیب‌دیدگانی که منازلشان به‌صورت کامل از بین رفته ساخته می‌شود.
الهی راد با یادآوری اینکه همه خانوارهای مددجویان این نهاد تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند، خاطرنشان کرد: کارشناسان بیمه از همان ساعات اولیه حادثه، برای سنجش میزان خسارات وارده به مددجویان در حال فعالیت هستند و پس از اتمام کار میزان خسارت وارده به‌حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.
وی ادامه داد: این در حالی است که کمیته امداد خراسان شمالی نیز به‌صورت بلاعوض کمک‌هایی از ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به هر خانواده مددجو پرداخت می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد استان به امکانات فوریتی این نهاد به خانوارهای آسیب‌دیده اشاره کرد و گفت: هم‌زمان با امدادرسانی‌های اولیه، مددجویانی که منازل آن‌ها تخریب‌شده و یا قابل سکونت نبودند، اسکان موقت شده و امکانات اولیه شامل پتو، سبد غذایی در اختیار آن‌ها قرار گرفت.
الهی راد همچنین از تعمیر ۴۱۷ واحد مسکونی خسارت‌دیده در بارندگی و سیل اخیر خبر داد و گفت: تمامی این واحدهای خسارت‌دیده نیز با توجه به میزان آسیب وارده به‌صورت کامل بازسازی و به مددجویان تحویل داده می‌شود.
وی همچنین به تخریب ۳۵۵ مورد فضای نگهداری دام مددجویان اشاره و اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌گرفته برای ساماندهی اشتغال مددجویان کار تعمیرات فضای نگهداری دام نیز به‌زودی آغاز می‌شود و به این افراد ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال برای تجهیز فضای اشتغال آن‌ها پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.