مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: امکان اعزام زائرین از طریق ریلی به عتبات عالیات با قطار مسافری مشهد – خرمشهر فراهم شد.

اعزام زائرین به عتبات عالیات با قطار مسافری مشهد – خرمشهر

به گزارش قدس آنلاین ، محمدمهدی ضیائی‌مهر در جلسه‌ای که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل راه‌آهن خراسان رضوی برگزار شد، گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و در راستای عزیمت زائرین عتبات عالیات به کشور عراق، امکان اعزام زائرین حرمین شریفین با قطار مسافری مشهد- خرمشهر فراهم شد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی افزود: این سفر زیارتی به صورت حمل‌ونقل ترکیبی ریلی- جاده‌ای صورت می‌پذیرد و عزیمت به صورت ریلی از طریق سازمان حج و زیارت استان در گزینه‌های سفر برای زائرین اعلام شده که این قطار از اول اردیبهشت‌ماه حمل‌ونقل مسافران را آغاز می‌کند.

اتصال ۲۹ شهر به شبکه ریلی

وی از اتصال شهرهای کرمانشاه، همدان، ارومیه و رشت به شبکه ریلی خبر داد و افزود: با اتصال این شهرها به شبکه ریلی در نوروز ۹۸، تا کنون ۲۹ شهر و مرکز استان در کل کشور به شبکه ریلی متصل هستند.

ضیائی‌مهر تصریح کرد: پس از خطوط ریلی که مبدأ و مقصد آن تهران است، مشهد بیشترین مبدأ و مقصد خطوط ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی از رشد جابه‌جایی مسافران از طریق حمل‌ونقل ریلی در نوروز ۹۸ خبر داد و گفت:‌ از بیست و چهارم اسفندماه که پیک نوروزی شروع شد حدود ۱ میلیون و ۱۲۰ هزار مسافر از طریق ۲ هزار و ۶۳۰ قطار به مشهد ورود و خروج داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز با فعالیت بیش از ۲ هزار رام قطار، حدود ۹۰۵ هزار نفر ظرفیت مسافر را به صورت ورودی و خروجی فراهم کردیم که تا کنون ۶۰ درصد این ظرفیت به ثمر رسیده است.

ضیائی مهر ادامه داد: در سال ۹۷ به لحاظ سفرهای ریلی و زیارتی ۱۴ میلیون نفرجابه‌جایی مسافر داشتیم که نسبت به سال ۹۶ با رشد ۱۸درصد مواجه بودیم.

زائرین کمیته امداد اولین مسافران قطار مشهد- عتبات هستند

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی نیز در این جلسه، با بیان اینکه مشهد دومین شهر پرجمعیت ایران است که به خاطر وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم و جاذبه‌های گردشگری از جمله آرامگاه فردوسی همه ساله شاهد حضور تعداد بی‌شماری مسافر داخلی و خارجی است، اظهار کرد: معمولا نیمی از مسافرین مشهد حجم بالایی از سفرهای خود را از طریق خطوط ریلی انجام می‌دهند.

جواد شاد تصریح کرد: در گذشته قطار تهران-کربلا امکان سفر زائرین از ایران به عتبات را فراهم کرده بود اما به دلیل زمان‌بندی خاص آن در اربعین، طی هماهنگی‌های صورت گرفته با آغاز فعالیت این خط، امکان سفر به کربلا در تمام طول سال فراهم می‌شود.

 مدیر حج و زیارت خراسان رضوی تاکید کرد: از مدت‌ها پیش به فکر فراهم‌سازی سفر ارزان قیمت برای قشر پایین جامعه بودیم که این خط بهترین فرصت را ایجاد کرد و به همین منظور افراد تحت پوشش کمیته امداد اولین مسافران این قطار هستند.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.