فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز گفت: تفرجگاه های این شهرستان روز چهارشنبه نیز به دلیل طغیان رودخانه ها برای دومین روز متوالی تعطیل است و از اسکان مسافران در اطراف رودخانه ها جلوگیری می شود.

تعطیلی تفرجگاه های طرقبه و شاندیز ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین ؛ سید حسن حسینی  افزود: هفت رودخانه واقع در روستاهای این شهرستان به دلیل شدت بارندگی طغیان کرده و سیلابها به سوی پایین دست روان شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون تردد در شهرهای طرقبه و شاندیز در جریان می باشد و همه راه های منتهی به این دو شهر باز است اما راه های مناطق ییلاقی مانند جاغرق و زشک به دلیل روان شدن سیلاب ها در این راهها، مسدود است.
وی گفت: آب رودخانه های مجد و مغان به سد طرق می ریزد و ظرفیت این سد در حال تکمیل شدن است که مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
فرماندار طرقبه شاندیز افزود: آب رودخانه های ازغد، ده بار و جاغرق نیز به سد گلستان می ریزد و از آنجا که ظرفیت این سد طی دیروز و امروز کامل شده است، دریچه آن گشایش یافت تا سرریز آب به سوی باغ وکیل آباد، مسیل خیابان نمایشگاه و کشف رود هدایت شود.
وی اظهار داشت: آب رودخانه های زشک و کنگ هم به دشت سوران می ریزد که در این دشت هفت بند آبخیز داری وجود دارد تا آب در پشت آن ها ذخیره شود.
وی گفت: تنها مشکلی که اکنون در نتیجه طغیان رودخانه ها در شهرستان طرقبه شاندیز وجود دارد، وجود پل های غیرمجاز است که توسط روستائیان بر روی رودخانه ها ایجاد شده است.
حسینی افزود: وجود پل در بالادست رودخانه ها باعث می شود سیلاب ها در ادامه مسیر خود به پل برخورد کرده و نتواند از آن عبور کند لذا آب به سوی جاده ها هدایت می شود، از این رو از دو شب قبل تاکنون همه همت راهداران به از بین بردن این پلها معطوف شده است.
وی اظهار داشت: همه اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع خطر برای مسافران انجام شده و به محص فروکش کردن آب، تلاش می شود تفرجگاه های طرقبه و شاندیز برای روزهای پنجشنبه و جمعه گشایش یابد.
شهرستان طرقبه شاندیز در نزدیک مشهد دارای 2 شهر و 20 روستای ییلاقی است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.