نماینده روسیه در نشست شورای امنیت گفت: جولان بخش جدایی ناپذیر سوریه است و تصمیم ترامپ در خصوص آن مغایر حقوق بین الملل است.

روسیه: جولان بخش جدایی ناپذیر سوریه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الجزیره، نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تصمیم واشنگتن در خصوص جولان اشغالی شروع شد.

روسیه

«ولادیمیر سافرنکوف» نماینده روسیه در این نشست گفت: تصمیم رئیس جمهوری امریکا درباره جولان نقض حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت است.

وی با اشاره به اینکه جولان جز جدایی ناپذیر سوریه است گفت: نمی‌شود وضعیت جولان را تغییر داد. اقدام آمریکا در این خصوص منجر به شکست می‌شود.

گفتنی است، رئیس جمهوری آمریکا اخیراً در اقدامی غیرقانونی و برخلاف قطعنامه‌های صریح سازمان ملل متحد، فرمانی را به امضا رساند که به موجب آن ایالات متحده آمریکا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی را به رسمیت می‌شناسد.

کویت

منصور العتیبی نماینده کویت در نشست شورای امنیت درباره منطقه اشغالی جولان سوریه گفت: جولان اشغالی بخشی از سرزمین عربی است که از سوی اسرائیل اشغال شده است. ما از تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر منطقه جولان ابراز تأسف و بار دیگر تأکید می‌کنیم اشغالگری اسرائیل در اراضی عربی، تهدیدی برای امنیت و صلح در منطقه و جهان است.

انگلیس

نماینده انگلیس در نشست شورای امنیت درباره منطقه اشغالی جولان سوریه گفت: جولان سرزمینی اشغال شده از جانب اسرائیل است و موضع لندن در این خصوص ثابت است.

وی افزود: کشورها نباید در زمینه به رسمیت شناختن الحاق اراضی به غیر، به زور متوسل شوند. مفاد قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت ثابت می‌کند تصمیم الحاق جولان به قلمرو اسرائیل باطل است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.