گیلان- معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان رونق تولید را یکی از اساسی ترین مولفه های تاثیرگذار در خودکفایی و استقلال اقتصادی عنوان کرد.

رونق تولید اساسی ترین مولفه تاثیرگذار در خودکفایی و استقلال اقتصادی است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، دکتر ارسلان زارع در مراسم معارفه مدیرکل شیلات گیلان اظهار داشت: استقلال،آزادی،جمهوری اسلامی مهمترین آرمان انقلاب اسلامی ایران بود که در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب، استقلال سیاسی آن محقق شد اما برای تحقق کامل استقلال اقتصادی با وجود اقدامات ارزنده ای که در ۴ دهه از حیات انقلاب اسلامی صورت گرفت همچنان نیازمند تلاش مضاعف برای دستیابی به این مهم و خودکفایی هستیم .
وی منشور گام دوم رهبرمعظم انقلاب را استراتژی ارزشمندی برای تحقق خواسته های ملت بزرگ ایران و تحقق سند چشم انداز دانست و افزود: رونق تولید به عنوان شعار امسال ،در راستای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است و به یقین رونق تولید یکی از اساسی ترین مولفه های تاثیرگذار در خودکفایی و استقلال اقتصادی محسوب می شود.
دکتر زارع با بیان اینکه تولید کنندگان از مهمترین عوامل و پایه های خودکفایی اقتصادی کشور هستند، گفت: تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی با حمایت دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف از جمله کشاورزی و شیلات در سایه برنامه ریزی ها،تلاش ها، حمایت ها و پشتیبانی های لازم می توانند نوید بخش توسعه این بخش مهم در بهره وری  بیشترو افزایش ظرفیت اشتغال باشند .
وی با تاکید بر ضرورت تحقق سند چشم انداز و قانون برنامه ششم توسعه تصریح کرد: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید با بومی سازی و استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله کشاورزی و شیلات استان در مسیر رونق تولید گام های بلندتری برداریم .
دکتر زارع با اشاره به اینکه گیلان از مهمترین مراکز آبزی پروری و تولید ماهی در کشور است گفت: این استان دارای ظرفیت های متعددی به ویژه آبزی پروری در ابعاد خرد و کلان است که باید با برنامه ریزی مناسب و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و حمایت های دولت به نحو مقتضی از این مواهب ارزشمند الهی استفاده کرد.
لازم به ذکر است که در این مراسم صمد درویشی با حکم رئیس سازمان شیلات کشور به عنوان مدیرکل شیلات گیلان معرفی شد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.