خراسان شمالی- محمدعلی شجاعی عدم جانمایی ابنیه ها مانند پل‌ها و آب نماها در راه های روستایی موجب بروز مشکل حتی دربارندکی های کمتر از بارش های اخیر در استان خواهد شد.

تامین نداشته‌های راه‌های روستایی از اولویت‌های استان در سال ۹۸ است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت: تامین کمبودها و نداشته های راه های روستایی از اولویت های استان در سال ۹۸ است.
وی اظهار داشت: اعتقاد دارم نباید هر گونه حادثه ای را غیر مترقبه و بحرانی قلمداد کنیم چرا که میزان بارندگی و خسارات وارده در سیل اخیر استان نشان داد نبود زیرساخت های مناسب جهت دسترسی به راه های روستایی از عوامل مهم بروز مشکلات است.
شجاعی افزود: عدم جانمایی ابنیه ها مانند پل ها و آب نماها در راه های روستایی موجب بروز مشکل حتی در بارندگی های کمتر از بارش های اخیر در استان خواهد شد. 
وی اشاره داشت: برخی از راه های دسترسی روستایی فعلی در بستر رودخانه مسیر سیلاب ایجاد شده اند که عبور و مرور در آن در مواقع عادی هم مشکل است.
وی ادامه داد: در مقایسه خراسان شمالی با دیگر استان ها در مورد میزان خسارات واردا ناشی از سیل به مسکن روستایی و محل نگهداری دام ها نشان می دهد این استان در این حوزه دچار عقب ماندگی و محرومیت است.
شجاعی تصریح کرد: ۴۴ درصد جمعیت استان روستا نشین هستند که این جمعیت مولد نباید به دلیل نبود زیرساخت ها مجبور به مهاجرت از مناطق روستایی شود. 
شجاعی تاکید کرد: هزینه اعتبارات استانی، ملی و کمک های مالی از نهادهای حمایتی جهت تامین بخشی از نداشته های استان در حوزه تامین زیرساخت های روستایی خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: سیاست استان برداشتن گام های پیشگیرانه و انجام اقدامات لازم جلوتر از بروز حوادث است و در این راستا پبش از بروز سیل اخیر در استان تمام روستاهایی که احتمال قطع راه های دسترسی وجود داشت شناسایی و اقلام مورد نیاز تامین و در اختیار مردم قرار گرفت و بنا به اظهارات مردمی اقلام مورد نیاز در کمتر از سه ساعت در اختیار آنان قرار گرفت و همچنین نیروهای فنی مورد نیاز در بخش تامین زیرساخت های مانند آب، برق و گاز و خدمات بهداشت و درمان پیش از بروز سیل در این روستاها مستقر شدند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر حجم زیاو بارندگی در خراسان شمالی ۱۵ اسفند ماه سال ۹۷ رهاسازی آب از سدها با هدف جلوگیری از بروز آسیب به مزارع کشاورزی و مناطق روستایی انجام شد. 
شجاعی ضمن قدردانز از همراهی صدا و سیمای ملی و استانی در بحث اطلاع رسانی به مردم، اظهار داشت: خطر قرمز ما برای مسئولین استان نبود تلفات جانی ناشی از سیل بود و با توجه به اینکه خراسان شمالی مسیر تردد مسافران و زائران بیشماری است و نیروی انتظامی استان به خوبی توانست در این ایام مسافران را هدایت کند و از اسکان آنان در پارک ها و مسیرهای امکان بروز سیلاب جلوگیری کند. 
شجاعی خاطر نشان کرد: خراسان شمالی افزون بر ۵ هزار خانوار روستایی دارد که ۳۵۰۰ خانوار در جغرافیای استان و افزون یر ۱۵۰۰ خانوار در مراوه تپه جانمایی شده اند که بازدید از مناطق عشایری از بازدیدهای اولیه بنده در حادثه سیل اخیر استان بود.
وی اشاره داشت: سازمان های هلال احمر و امور عشایر استان در ساعت های اولیه بروز سیل اقلام مورد نیاز را در اختیار مردم قرار دادند و با توجه به بروز سیل در استان گلستان تلاش کردیم با رسیدگی به مشکلات خانوارهای عشایر مستقر در مرواوه تپه باری بر دوش این استان نباشیم.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور در مناطق عشایری استان حضور یافتیم و شنوای مشکلات آنان بودیم و دو محموله جدید اقلام مورد نیاز برای آنان ارسال شد و تلاش داشتیم رعایت توزیع عدالت فضایی را در این توزیع اقلام داشته باشیم.
شجاعی مطرح کرد: برای ایجاد پناه گاه و مستحدثات و استفاده از مصالح ماندگار توسط عشایر منع قانونی وجود دارد ‌که از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواستم پیگیر این موضوع برای رفع این منع قانونی باشند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.