رئیس ستاد کل نیروهای مسلح؛ مهم‌ترین اولویت را خروج آب از مناطق سیل‌زده دانست و گفت: کمبودهای مناطق سیل‌زده را با حداکثر توان تامین می‌کنیم.

کمبودهای مناطق سیل‌زده را با حداکثر توان تامین می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر محمد باقری ظهر امروز در جمع مردم سیل‌زده سلاق یلقی آق قلا اظهار کرد: امروز بنده آمدم که از نزدیک کار این دوستان را ببینم، کمبودها را شاهد باشم و گزارش پیشرفت کار را ببینم و این کار را انجام دادم و در جلسه ای که بعد از ظهر انجام خواهد شد هر کمبودی که باشد با حداکثر توان تلاش خواهیم کرد آن ها را تامین کنیم.

وی کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده را اولویت مهم نیروهای مسلح خواند و تصریح کرد: بنده به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح وظیفه دارم که از نزدیک بیایم در منطقه شما مردم عزیز ترکمن حضور پیدا کنم، مردم صبور، نجیب و مومنی که با این سیل نامناسب مواجه شده‌اید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: امر مقام معظم رهبری این بود که نیروهای مسلح امکانات‌شان را بسیج و گسیل کنند و برای کمک به مردم سیل زده بفرستند الحمدلله نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی، وزارت دفاع با همه امکانات در منطقه حاضر شدند.

باقری ادامه داد: امروز بنده آمدم که از نزدیک کار این دوستان را ببینم، کمبودها را شاهد باشم و گزارش پیشرفت کار را ببینم و این کار را انجام دادم و در جلسه ای که بعد از ظهر انجام خواهد شد هر کمبودی که باشد با حداکثر توان تلاش خواهیم کرد آن ها را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه مسئله فروکش کردن آب در حال انجام است، تصریح کرد: این رودخانه ای که لایروبی نشده بود علت اصلی مشکل است که الان با وجود این آب انبوه امکان لایروبی وجود ندارد اما در انتهای رودخانه با بیل مکانیکی برای خروج آب نیرو ها در حال فعالیت هستند.

شهرها و روستاهای سیل‌زده باید مصون‌سازی شود/ حفر ۲ کانال برای خروج آب به دریا

رئیس ستادکل نیروهای مسلح از حفر دو کانال با بیل مکانیکی سپاه و ارتش برای خروج آب به داخل دریا خبر داد و گفت: شهرها و روستاهای سیل‌زده باید مصون‌سازی شود.

سرلشکر باقری اظهار کرد: بیل‌های مکانیکی سپاه و ارتش در حال حفر دو کانال مهم هستند که علاوه بر خروج آب از منطقه، خروجی رودخانه را به دریا باز کند تا آب با سرعت بیشتری به سمت دریا انتقال پیدا یابد و مابقی مناطقی که هنوز آب گرفته است فروکش کند.

وی با بیان اینکه مابقی کار لایروبی برای بعد از این مرحله خواهد بود، تصریح کرد: نیروهای مسلح به عنوان اقدام اضطراری کار می‌کنند که آب فروکش کند و منازل مردم، مغازه‌ها، خیابان‌ها و شهرها از آب نجات پیدا کند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: در صورتی که بارندگی مجدد شود باید شهرها و روستاها مصون‌سازی شود که آن را هم در جلسه امروز تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

باقری ادامه داد: برای ایجاد حصار در شهرها نسبت به خاکریز و سیل بند اقدام شود که اگر مجدداً بارندگی شد و آب رودخانه طغیان کرد آب داخل شهرها نیاید.

وی همچنین مسئله اقدامات بیمارستانی، ایجاد بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کمک‌های امدادی، رساندن آب و غذا در موارد ضرورت همچنین برقراری امنیت در حد مطلوب که مردم نگران سرقت اموال و یا تعرض به اموال شان نباشند را از اقداماتی عنوان کرد که نیروی انتظامی و بسیج دنبال کردند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه هیچ گزارشی از سرقت یا ناامنی در منطقه وجود ندارد، تصریح کرد: از اینکه مردم شریف منطقه با صبوری نسبت به این مشکل تحمل کردند قدردانی می کنم ان شاء الله خدا توفیق دهد نیروهای مسلح همچنین کارگزاران دولت بتوانند خدمت شایسته انجام دهند و مردم را به زندگی آرام‌شان برگردانند.

باقری گفت: این باران با اینکه گرفتاری‌هایی را ایجاد کرده است ان‌شاالله سال پر خیر و برکتی را برای کشاورزی، دامداری، شهرها، مناطق مسکونی و روستایی ایجاد کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.