استاندار خراسان رضوی به همراه شهردار مشهد، سه نفر از نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، شهردار مشهد، معاونان و مدیران کل ذی ربط از چند محله حاشیه شهر بازدید کرد.

استاندار خراسان رضوی از حاشیه شهر مشهد بازدید کرد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی در نخستین مرحله از بازدید، از یک پروژه مشارکتی ساخت واحد مسکونی در بلوار توس در مناطق پیرامونی مشهد در خیابان توس ۵۳ بازدید کرد و در جریان روند ساخت آن قرار گرفت.

این پروژه با نام یاس  دارای هزار و ۳۱۲ واحد در بلوک های  ۱۰، ۱۱ و ۱۲ واحدی  به همراه کتابخانه، مسجد، مدرسه، پارکینگ  و سالن اجتماعات می باشد و تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت داشته است و تاسیسات برق و گاز آن در حال نصب می باشد.

در این بازدید استاندار خراسان رضوی از یک کتابخانه و سالن مطالعه کوچک به نام میرزا حبیب خراسانی و دفتر کارگزاری توسعه محله مهدی آباد در بلوار توس نیز دیدن کرد و با دست اندرکاران این مراکز گفت و گو و در جریان اقدامات آنان قرار گرفت. دفتر کارگزاری مذکور با رویکرد اجتماع محور و با همکاری شرکت مشاور طراز زیسا ژیار راه اندازی شده است که با هدف ظرفیت سازی، راهنمایی ساکنان محلی و تسهیل گری در جهت توسعه و باز آفرینی شهری راه اندازی شده است.

در ادامه رزم حسینی و هیئت همراه به اراضی موسوم به " شاملو" در بلوار رسالت مشهد و در بافت حاشیه شهر (رسالت ۸۱) رفت و از پروژه مسکونی ۲ هزار و ۱۲۰ واحدی در حال ساخت بازدید نمود که نتیجه این بازدید تصویب الحاق این طرح مشارکتی به طرح بازآفرینی شهری شد. مقرر گردید واحدهای مسکونی مذکور پس از ساخت جایگزین منازل ساکنان محلی در بافت حاشیه ای و نامتوازن موجود گردد.

طرح باز آفرینی موجود در مجموعه ای از اراضی مشهد به مساحت ۳۰۰ هکتار حد فاصل بلوار طبرسی، جاده سیمان و کمربندی مشهد در حال انجام است.

در انتها نیز استاندار بازدیدی از منطقه خواجه ربیع به عمل آورد و با حضور در بافت مسکونی بلوار بهمن، خیابان بهمن ۱۶ از نزدیک با ساکنان محلی در خصوص مشکلات منطقه گفت و گو نمود. گلایه اصلی ساکنان مربوط به آسیبهای اجتماعی ناشی از قطعه زمینی بایر، کنارافتاده اما تا حدی محصور بود که از اراضی آستان قدس رضوی می باشد. این زمین در نقشه های توسعه شهری دارای کاربری فرهنگی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدیدها گفت: هدف از ساخت واحدهای جدید در مناطق حاشیه ای جلوگیری از ساخت و سازهای بی ضابطه و آلونک سازی است تا این مجموعه های جمعیتی به حاشیه شهر اضافه نشود.

رضا شیران خراسانی افزود: روستاهای اطراف مشهد نیز در حال اضافه شدن به حاشیه شهر می باشند و برای جلوگیری از این الحاق باید طرح و برنامه وجود داشته باشد در غیر این صورت شاهد رشد آلونک سازی ها خواهیم بود.

امیر حسین قاضی زاده دیگر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: چند پروژه شکست خورده در مشهد در موضوع تغییر و اصلاح بافتهای حاشیه ای و نامتوازن شهری انجام شده است اما از آنجایی که نگاه سازندگان تجاری بوده است طرح ها با موفقیت روبرو نشد

منبع: استانداری

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.