وزیر بهداشت با تاکید بر استفاده از ظرفیت بیمه‌ها برای برطرف کردن برخی از مشکلات ایجاد شده ناشی از سیل، گفت: بیمه ها باید در این راستا به تعهدات خود عمل کنند تا بتوان برای برطرف کردن مشکلات مردم از ظرفیت بیمه ها استفاده کرد.

باید از ظرفیت بیمه‌ها برای برطرف کردن مشکلات ایجاد شده ناشی از سیل استفاه کرد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین،  سعید نمکی  در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان الیگودرز با اشاره به حساسیت  مقام معظم رهبری، دولت و همه مسئولان نسبت به مشکلات و آلام مردم، گفت: مسئولین برای برطرف کردن مشکلات تمام تلاش خود را می کنند.

وزیر بهداشت گفت: زمانی که نتانیاهو پارچ آب را نشان داد و با تحقیر، معتقد بود مردم ایران روزی محتاج آب خواهند شد و ما می توانیم به شما کمک کنیم، همان موقع با خود اندیشیدم که چقدر دل مادران و پدران شهید شکست. 

نمکی افزود: دشمن قسم خورده نظام، انقلاب و مردم انتظار داشتند همه ما از بین برویم و اکنون دلسوزی می کند.

وی بیان کرد: تردید نداشتم که خداوند با دعای مادران و پدران شهید، نعمت را بر ما فزونی خواهد داشت و این اتفاق افتاد. 

نمکی با بیان اینکه عده ای از مردم در استان های مختلف بر اثر وقوع سیل بی خانمان شدند، گفت: وقوع سیل باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم شد و مردم مشکلات را تحمل کردند، اما سالی پربار برای کشاورزان خواهد بود.

وزیر بهداشت، افزود: اگر روزی زاگرس خشک می شد تمام زاگرس نشینان باید به ناکجا آباد کوچ می کردند و این رحمت الهی را باید فزون تر از عذابی تلقی کنیم که بر مردم تحمیل شد.

نمکی با تاکید بر این که سال جاری برای اداره کشور سال سختی است، افزود: امسال از نظر فشارهای اقتصادی سال جدیدی را با مختصات جدید در کشور تجربه می کنیم که از سال های قبل سخت تر است. 

وی با اشاره به بررسی مشکلات ایجاد شده از سیل در مناطق سیل زده و تدوین مصوباتی در این زمینه ، افزود: در جلسه هیات دولت تصویب شد ۱۵۰میلیون ریال وام بلاعوض و تا ۳۵۰میلیون ریال هم وام ارزان قیمت به افرادی که خانه هایشان تخریب شده اختصاص داده و پرداخت شود.

وی ادامه داد: برای خانه هایی که مرمت نیاز دارند ۵۰میلیون ریال بلاعوض و رقمی دیگر به عنوان وام ارزان قیمت پرداخت خواهد شد.

وزیر بهداشت افزود: به افرادی که زمین های کشاورزی شان آسیب دیده هر هکتار ۲۰میلیون ریال بلاعوض، باغات به ازای هرهکتار ۵۰میلیون ریال بلاعوض و دامپروری برای دام سبک پنج میلیون ریال و دام سنگین ۳۰میلیون ریال و برای حوضچه های پرورش ماهیان سرد آبی رقمی پرداخت می شود. 

نمکی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بیمه ها برای برطرف کردن پاره ای از مشکلات ایجاد شده ناشی از سیل، گفت: بیمه ها باید در این راستا به تعهدات خود عمل کنند تا بتوان برای برطرف کردن مشکلات مردم از ظرفیت بیمه ها استفاده کرد و دولت در تلاش است که مشکلات مردم را برطرف کند.

منبع: فارس 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.