قزوین_ حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب گفت: فرهنگ استفاده از طبیعت و شکر گذاری از خالق طبیعت را در نظر داشته باشیم.

فرهنگ استفاده از طبیعت و شکر گذاری از خالق طبیعت را در نظر داشته باشیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب امام جمعه موقت شهر اقبالیه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های فروردین ماه سالجاری و روز جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین ماه اظهار داشت: شعار ما«استقلال آزادی، جمهوری اسلامی» بود و الگوی مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی، نظام مردم سالار فرهنگی و مردم است که در مردم نقش دارند.

وی افزود: مناسبت های مختلفی را در فروردین ماه پیش رو داریم و در روز ۱۳ فروردین که «روز طبیعت» نامگذاری شده است، باید فرهنگ استفاده از طبیعت و شکر گذاری از خالق طبیعت را در نظر داشته باشیم و این روز، روز رستاخیزی را به انسان یادآوری می کند و بهانه ای برای با هم بودن و کنار هم بودن است که باید آن را قدر بدانیم.

امام جمعه موقت شهر اقبالیه گفت: در مناسبت های دیگر نیز شهادت امام موسی کاظم (ع) را پیش رو داریم و ۲۵ رجب سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام در زندان هارون الرشید سال ۱۸۳قمری عنوان شده است؛ این امام فرمودند: «بلکه خداوند مردانی را بر می انگیزد که عدل را زنده کند و زمین با احیای عدل زنده می شود».

فاطمی نسب یادآور شد: در مناسبتی دیگر و بیست و هفتم ماه رجب مبعث پیامبر گرامی (ص) است و بعثت برای این است که ظلمت و جهل برچیده شود نور علم جایگزین آن شود و پیامبر گرامی با نور و رحمت خویش، نور علم را به ارمغان آورد.

وی با اشاره به وقوع سیل در روزهای اخیر در شهرهای مختلف کشور گفت: خشم طبیعت ناشی از نامهربانی خود ما به طبیعت است؛ تجاوز به حریم رودخانه ها، ساخت و سازهای بی حساب و کتاب، عدم لایروبی رودخانه ها و عدم محاسبه دقیق در ساخت و سازها اگرچه قابل پیشگیری نیست اما قابل پیش بینی است و غفلت از این امر برای متولیان پذیرفتنی نیست.

گفتنی است نماز جمعه عبادی سیاسی شهر اقبالیه با حضور مردم دین دار این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.