سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت:خودتان جایگاه ما و استقلال را در جدول می‌بینید و به جرات می‌توانم بگویم سال‌ها بود چنین بازی مهمی را شاهد نبودیم.

برانکو: سال‌ها بود دربی به این مهمی نداشتیم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین ، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری قبل از دربی ۸۹ که فردا مقابل استقلال برگزار می‌شود، گفت: بابت تاخیرم از شما عذرخواهی می‌کنم و همچنین نتوانستم به برخی دوستان تبریک سال نو را بگویم و از این طریق به همه تبریک سال نو را می‌گویم ولی متاسفانه برای خیلی از خانواده‌های ایرانی آغاز خوبی نداشت و به خانواده‌ها و مردم ایران بابت قربانیان سیل اخیر تسلیت می‌گویم.

* به خاطر اتفاقات غمناک در بازی فردا شاد نیستیم

برانکو افزود:‌متاسفانه به خاطر اتفاق غمناک که در ابتدای سال در ایران رخ داده نمی‌توانیم به خاطر برگزاری دربی شاد باشیم. و در جریان بازی شادی که باید داشته باشیم را نخواهیم داشت. من امیدوارم خرابی‌های سیل جبران شود و مردم به خانه خود بازگردند اما از نظر فوتبالی برگزاری این دربی می‌تواند بهترین شروع برای ابتدای سال باشد چون به نظرم بهترین دربی در آسیا برگزار می‌شود.

*سال‌ها بود دربی به این مهمی در پیش نداشتیم

وی تاکید کرد: خودتان جایگاه ما و استقلال را در جدول می‌بینید و به جرات می‌توانم بگویم سال‌ها بود چنین بازی مهمی را شاهد نبودیم. حضور شما در خبرنگاران در اینجا نشان می‌دهد این بازی چقدر مهم است چون حتی برای بازی‌های لیگ قهرمانان هم این قدر خبرنگار به سالن کنفرانس نمی‌اید. من به بازیکنانم به خاطر نتایج درخشان سال گذشته تبریک می‌گویم و خوشحالم سال جدید را با صدر جدول شروع کردیم. کاندیدای برتری در لیگ، آسیا و جام حذفی هستیم و انتظارم این است که در هر سه جام کار را به بهترین شکل تمام کنیم. نیازی نیست به سر حال بودن بازیکنانم قبل از دربی اشاره کنم. چون همه شوق داریم که بخشی از این نمایش بزرگ باشیم. خودم هم افتخار می‌کنم جزئی از این دربی بزرگ هستم.

* انصاری، ماهینی و مصلح غایبان دربی هستند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به بازیکنان غایبش در بازی فردا گفت: به جز انصاری، ماهینی و مصلح در اختیار تیم ما نیستند و همه کاندیدای بازی در مسابقه فردا خواهند بود. بشار رسن هم از تیم عراق برگشته و ما همه را فردا در اختیار داریم به جز آن سه بازیکن که اعلام کردم.

* هیچ دربی در دنیا بد و بی‌کیفیت نمی‌شود

برانکو درباره اینکه دربی رفت کیفیت لازم را نداشت گفت: اصلا با این قضیه موافق نیستم که دربی قبل خوب نبود حتی اگر نتیجه صفر- صفر شده باشد. هیچ دربی در دنیا بد نیست. بازیکنان هر دوتیم خوب هستند و جو حاکم بر زمین خوب است و انتظار می‌رود که بازی خوبی انجام شود. من در ابتدای فصل هم گفتم که فلسفه پرسپولیس مبارزه، نبرد و برای بیشترین برد است و می‌خواهیم بیشترین قهرمانی را به دست آوریم. در کنار آن هم تلاش می‌کنیم تا بازی زیبایی انجام دهیم اما نه تنها در ایران بلکه در هیچ کجای دنیا هیچ دربی بد نیست. هر چند که فشارهای خاص خود را دارد.

* برای من مهم نیست چه کسی داور بازی است

وی در خصوص انتخاب اشکان خورشیدی و انتقادهایی که به او شده، افزود: ما برای اینکه از داور بازی گله داشته باشیم دلیل داریم و شما هم صاحب این مسئله هستید اما برای من مهم نیست چه کسی داور بازی خواهد بود.

* بازیکنان ما و استقلال برای برد به زمین می‌آیند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه اگر بازی فردا مساوی شود سپاهان و تراکتورسازی سود می‌کنند، گفت: روی برخی از مسائل می‌شود تاثیر داشت و روی برخی مسائل نمی‌شود. اما همانطور که گفتم بازیکنان تصمیم‌گیرنده هستند و آنها مهمترین موضوع در بازی فردا خواهند بود. اما قطعا نه بازیکنان من و نه بازیکنان استقلال برای یک امتیاز به زمین نمی‌آیند و برای برد وارد زمین خواهند شد. من و شفر هم همین طور هستیم.

* بازیکنان من همیشه تحت فشار و استرس هستند

برانکو در ادامه نشست خبری تصریح کرد: بازیکنان من همیشه تحت فشار و استرس هستند و فرق نمی‌کند با استقلال بازی داریم یا با سپیدرود و سپاهان و این مسائل نشاندهنده کیفیت ماست که همیشه تحت فشار هستیم. بازیکنان من همیشه تلاش می‌کنند و همه توانشان را می‌گذارند. آنها بارها نشان دادند از نظر روحی، روانی و فیزیکی در بهترین شرایط هستند. هر چند که احساسات هم در بازی فردا تاثیر خودش را می‌گذارد اما در کنار این مسائل باید تلاش کنیم و منطقی و با هوش به زمین برویم و حواسمان به بازی باشد.

* در مورد منشا قبلا حرف زده‌ام، او الان بازیکن استقلال است

وی در خصوص اینکه گادوین منشا مدعی شده حتی حاضر شده برای پیوستن به استقلال پول پرداخت کند و باشگاه پرسپولیس هم بیانیه‌ای را منتشر کرد و آیا این موضوع انگیزه منشا را بیشتر نمی‌کند یا خیر، گفت: (در این لحظه خبرنگار به برانکو تاکید کرد در فضای مجازی شایعه شده که شما منشا را به خاطر سیگار کشیدن از پرسپولیس بیرون کردید) من در مورد منشا قبلا حرف زدم. او الان بازیکن استقلال است و به خاطر یکسال و نیم حضورش در پرسپولیس از او تشکر کردم و بیانیه‌ای که صادر شده از طرف باشگاه بوده و این را می‌توانید از پندار خمارلو بپرسید.

* توضیحات خمارلو در مورد ادعای منشا برای پیوستن به استقلال

پندار خمارلو در خصوص سؤال این خبرنگار گفت: همانطور که بارها گفته‌ایم منشا برای پرسپولیس زحمت کشیده و در آستانه دربی صحبتی انجام داد که توضیحش از طرف باشگاه بود. در مورد بحث فنی آقای برانکو صحبت‌های خود را کرده‌اند و اگر ما هم بیانیه‌ای صادر کردیم پاسخ به ادعای دروغ منشا بوده است. بعد از بازی هم متن قرارداد  او را منتشر می‌کنیم و فکر می‌کنم در آستانه دربی دیگر نیاز نباشد توضیحی در این باره بدهیم.

* در آب و گل تمرین کردیم چون راهی نداشتیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه نشست خبری در خصوص اینکه تیمش طی چند روز اخیر در زمینی پر از آب تمرین کرده و ممکن است این اقدام او با توجه به بارندگی بازی فردا هوشمندانه باشد یا خیر، گفت: خودتان می‌دانید شرایط زمین تمرین در ایران اصلا خوب نیست. ما در آب و گل تمرین کردیم چون راه دیگری نداشتیم و کاری از دستمان برنمی‌آمد. اگر هم فردا شرایط آب و هوایی به این شکل باشد این بازیکنان هستند که باید خودشان را با شرایط زمین تطبیق دهند.

* هدف ما این است همه بازی‌ها را ببریم

برانکو در خصوص اینکه اگر پرسپولیس فردا مساوی بگیرد صدرنشین می‌ماند و آیا این موضوع باعث نمی‌شود او کمی محتاط عمل کند، گفت: قبلا هم گفته‌ام همه هدف ما این است که تمام بازی‌ها را ببریم. حریف هم تمرین می‌کند و استقلال هم تیم عالی محسوب می‌شود. تراکتور، پدیده و سپاهان هم تیم‌های عالی هستند. خودتان می‌دانید این لیگ بسیار جذاب است هم برای شما خبرنگاران و هم برای تماشاگران و کسانی که در فوتبال دستی در آتش دارند. مطمئنا ما فردا یک هدف داریم و برای آن هدفمان بازی خواهیم کرد.

* حفظ تمرکز کار راحتی نیست

وی در خصوص اینکه با این برنامه‌ریزی سازمان لیگ که منجر به انتقاداتی شده آیا شما چه برنامه‌ای برای حفظ تمرکز بازیکنان تیم‌تان دارید، گفت: طبیعی است حفظ تمرکز راحت نیست. امسال خودتان دیدید ما، سپاهان و پدیده در نیم فصل اول بیش از ۳۱ امتیاز گرفتیم. خیلی وقت بود چنین اتفاقی نمی‌افتاد. همیشه برای قهرمانی لیگ برتر  ۶۰ امتیاز کافی بود. ولی الان باید بیشتر بجنگیم. ما به فولاد باختیم ولی به لطف داور اما دیدید که باز هم برگشتیم. به السد قطر باختیم همان تیمی که از تیم ملی قطر هم قوی‌تر است و در آسیا هم قهرمان شده ولی باز هم برگشتیم. فردا بازیکنان ما خودشان را نشان می‌دهند و هدف ما مثل همه بازی‌ها در بازی فردا برد است.

*  شما از کجا می‌دانید فردا چه کسانی در پرسپولیس بازی می‌کنند

 خبرنگاری به سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فردا چند بازیکن شما برای اولین بار در دربی بازی می‌کنند افرادی مثل شیری، نادری، بودیمیر و ترابی و آیا این نفرات می‌توانند برگ برنده پرسپولیس در دربی باشند،‌ که برانکو گفت:‌شما از کجا می‌دانید فردا چه کسانی در دربی بازی می‌کنند؟ نکند ترکیب را می‌دانید؟ من مطمئن هستم بازیکنانی که برای اولین بار در دربی بازی می‌کند مشتاقانه منتظر این مسابقه هستند و طبیعی است همه تمرکز خود را بگذارند که موفق شوند. من نهمین بار است در دربی حضور دارم ولی برای من این مسابقه آنقدر مهم است که انگار اولین دربی است که هدایت تیمم را به عهده دارم.

* حضور در دربی افتخار بزرگ برای همه ماست

برانکو در خصوص اینکه چه غافلگیری برای بازی فردا دارد، اظهار داشت: من مسئولیتی گردن بازیکنان نمی‌اندازم. بلکه گفتم آنها از هر چیزی مهمتر هستند چون مردم برای تماشای آنها می‌آیند و این افتخار بزرگی برای همه ماست که عضوی از این نمایش باشیم. هیچ چیز مخفی بین ما و استقلالی‌ها نیست. هر بازی شرایط خاص خود را دارد. قبلا هم گفتم که اولین دربی که به ایران آمدم استقلال را یک بر صفر بردیم و این در حالی است که پرسپولیس برای بقا می‌جنگید و استقلال برای قهرمانی. دربی شرایط خاص خود را دارد و جایگاه تیم‌ها در جدول مطرح نیست. هر دو تیم بازیکنان با انگیزه‌ای دارند که برای این بازی به میدان خواهند رفت.

منبع: فارس 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.