قزوین_ یوسف شیخ الموکی با بیان اینکه سامانه بارشی در استان قزوین از اواسط هفته جاری تقویت می شود، گفت: مسافران نوروزی از اتراق در حاشیه رودخانه های فصلی جدا خودداری کنند.

تقویت سامانه بارشی برای اواسط هفته آینده/ از اتراق در حاشیه رودخانه‌های فصلی  خودداری کنید

یوسف شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: وضعیت آب و هوای این استان از امروز تا فردا، کمی تا نیمه ابری، در بعدازظهر ابری گاهی وزش باد اواخر وقت پاره ای مناطق رگبار باران و گاهی رعد وبرق پیش بینی می شود و برای فردا و روز یکشنبه نیز وضعیت نیمه ابری تا ابری و در اواخر وقت در پاره مناطق بارش باران است.

وی افزود: وضعیت ابری در بعضی ساعات بارش باران گاهش رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید برای روز یکشنبه تا روز دوشنبه پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین اضافه کرد: براساس آخرین نقشه های پیش یابی، همچنان تقویت سامانه بارشی را برای روزهای یکشنبه و دوشنبه نشان می دهد که پیامد آن بارش باران با شدت قابل ملاحظه خواهد بود؛ ضمنا با توجه به فصل بهار، و تشکیل ابرهای همرفتی، گاهی رعدوبرق و وزش بادلحظه ای شدید، احتمال ریزش تگرگ و در مناطق کوهستانی بارش برف و باران خواهد بود؛ لازم به ذکر است فعالیت اصلی این سامانه برای روز دوشنبه خواهد بود.

شیخ الملوکی عنوان کرد: برای روز سه شنبه (روز طبیعت)، جوی ناپایدار خواهیم داشت که در بعضی ساعات بارش های، گاهی همراه با رعد وبرق پیش بینی می شود، براین اساس هشدارهای هواشناسی آب گرفتگی و سیلابی شدن معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها، کاهش دید افقی به سبب بارش، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، احتمال خسارت باتوجه به بارش باد و ریزش تگرگ اعلام می شود.

وی اضافه کرد: توصیه می شود تمام دستگاه های خدمت رسان، هشدارها را جدی گرفته و آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه پیامدی مدنظرداشته و تهمیدات لازم را به کار گیرند و مسافران نوروزی از اتراق در حاشیه رودخانه های فصلی جدا خودداری نموده و لباس گرم به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.