در عصر یکی از آغازین روزهای سال ۹۸ پرسپولیس و استقلال دربی ۸۹ را برگزار می‌کنند تا بار دیگر حساسیت در لیگ برتر فوتبال به اوج خود برسد.

پرسپولیس - استقلال؛ در عصر جدید، برنده باش!

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین ، در حساس‌ترین بازی هفته بیست‌وسوم لیگ برتر و در عصر یک روز در سال جدید، تیم‌های پرسپولیس و استقلال ساعت ۱۶ امروز (شنبه) با قضاوت اشکان خورشیدی برای هشتاد و نهمین بار به مصاف هم می‌روند. مدت‌ها بود که دو تیم در اوج رقابت برای قهرمانی با یکدیگر روبه‌رو نشده بودند و این مصاف به جرات حساس‌ترین بازی دو تیم با هدایت برانکو ایوانکویچ و وینفرد شفر است. تعطیلی چند روزه لیگ بهانه خستگی راه هم از بازیکنان دو تیم گرفت و به نوعی همه چیز برای یک بازی جذاب و دیدنی از سوی آماده‌ترین تیم‌های لیگ مهیاست.

پرسپولیس، درخشان در دوحه و رشت
شاگردان برانکو نیم فصل دوم را خوب شروع نکردند اما همان طور که این مربی کروات قول داده بود تیمش بازی به بازی بهتر شد و در دوحه بهترین نمایش را از سرخپوشان در نیم فصل دوم دیدیم. پرسپولیس در روزی که بارها و بارها دروازه تیم قدرتمند السد را تهدید کرد و یک فوتبال روان و بی‌نقص را به نمایش گذاشت با گل ثانیه‌های پایانی مغلوب این تیم شد اما با این حال برانکو ضمن تمجید از بازیکنان خود، تیمش را شانس اول صعود از گروه خود در لیگ قهرمانان دانست.

پرسپولیس در آخرین بازی خود در لیگ هم یک نیمه فوق‌العاده را مقابل سپیدرود داشت و با ۳ گل به رختکن رفت. این دو مسابقه به خوبی نشان داد که پرسپولیس با نفراتی که در نیم فصل به لیست خود اضافه کرده به همان تیمی تبدیل شده است که هوادارانش انتظار دارند و به خاطر همین است که برانکو از قهرمانی در ۳ جامی که تیمش حضور دارد، صحبت می‌کند.

استقلال به خارجی‌هایش می‌نازد
استقلال که نیم فصل بدی را پشت سر گذاشته و حتی از جمع مدعیان خارج شده بود با چند خرید خارجی خوب حسابی اوج گرفت. آنقدر که حالا خودش را به دو امتیازی صدر جدول رسانده و در صورت پیروزی در دربی می‌تواند بعد از مدت‌ها در صدر جدول لیگ برتر قرار بگیرد. بدون تردید پاتوسی، ایسما و منشا نقش مهمی در اوج‌گیری تیم شفر داشتند و حالا این تیم چه در خط حمله و چه در دفاع تیمی (پرس از جلو) قابل قیاس با نیم فصل اول نیست. استقلال نه فقط مهاجمانش بلکه هافبک‌هایش هم بوی گل می‌دهند و  غفلت از هر یک از آنها می‌تواند برای برانکو و تیمش گران تمام شود. شاید اگر برانکو بتواند کارآیی پاتوسی را در مرکز میدان به حداقل برساند بدترین ضربه را به استقلال زده باشد چرا که این بازیکن محور اصلی حملات آبی‌پوشان است.

بودیمیر یا منشا؟
برانکو یک تصمیم خبرساز و مهم را در نیم فصل اتخاذ کرد که هنوز برای خیلی‌ها جای تردید دارد. او نام گادوین منشا را در لیست مازاد باشگاه قرار داد تا بتواند بودیمیر مهاجم هموطنش را جایگزین او کند. شاید اگر او می‌دانست منشا راهی استقلال می‌شود حداقل تا پایان فصل آن تصمیم را نمی‌گرفت. در حال حاضر عملکرد منشا در استقلال و بودیمیر در پرسپولیس سخت زیر ذره‌بین اهالی فوتبال است.

بدون تردید یکی از جذابیت‌های دربی ۸۹ حضور منشا در خط حمله استقلال است. بازیکنی که اخیرا مدعی شد راهِ رفتنش به استقلال با بخشیدن بخش عمده‌ای از طلبش به پرسپولیس هموار شد. اظهارنظری که به مذاق مسئولان باشگاه پرسپولیس خوش نیامد و از این‌رو آنها برای اینکه ثابت کنند منشا را برانکو کنار گذاشت بیانیه‌ای تند علیه این بازیکن صادر کرده و به نوعی نیز او را در حد تیم‌شان ندانستند. بیانیه‌ای که شاید فقط انگیزه منشا را برای رویارویی با تیم سابقش بیشتر کرد.

مربیانی که اهل ریسکند
برانکو نهمین دربی خود را تجربه می‌کند و تاکنون سه بازی طعم پیروزی و دو بار طعم شکست را چشیده است. شفر نیز در سه دربی یک باخت، یک برد و یک مساوی را تجربه کرده است. آماری که نشان می‌دهد هر دو مربی بر خلاف مربیان قبلی دو تیم خیلی محتاط نبوده‌اند، هر چند عواقب باخت در دربی هر مربی را تا حدی محتاط می‌کند. برانکو و شفر هر دو مربی اهل ریسک و علاقمند به بازی تهاجمی نشان داده‌اند و امیدواریم آنها همین تفکر را در بازی امروز هم  داشته باشند. قطعا آنها به خوبی می‌دانند که تساوی در این بازی از لحاظ امتیازی تفاوت چندانی با شکست برای تیم‌شان ندارد و با کسب این نتیجه فقط هواداران تراکتورسازی و سپاهان را خوشحال می‌کنند.

باخت در دربی پایان همه چیز نیست
پرسپولیس و استقلال در شرایطی دربی ۸۹ را برگزار می‌کنند که در بهترین شرایط خود به سر می‌برند و هواداران‌شان را بیش از هر زمان دیگری نسبت به آینده به خصوص موفقیت در رقابت‌های بین المللی امیدوار کرده‌اند مخصوصا استقلال که با تماشاگرانش آشتی کرده و جذابیت را با هیجانی کردن لیگ به این رقابت‌ها برگردانده است. در این شرایط نباید این تفکر در ذهن هواداران دو تیم وجود داشته باشد که باخت در دربی پایان همه چیز است چرا که همین حساسیت بیش از حد و ترس از باخت مثل خیلی از دربی‌ها، کیفیت این مسابقه را تا حد زیادی پایین می‌آورد.

این مسابقه ۳ امتیاز دارد و برنده آن را شاید از نظر روحی و روانی در شرایط بهتری قرار گیرد اما نمی‌تواند موفقیت خود در بازی‌های آینده را تضمین کند. انتظار منطقی همه فوتبالدوستان ایرانی در وهله اول تماشای یک بازی زیبا و تهاجمی در کنار رعایت بازی  جوانمردانه است و هر نتیجه‌ای رقم بخورد، زندگی و لیگ ادامه خواهد داشت.

پرسپولیس در حال حاضر با ۴۵ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارد و استقلال ۴۳ امتیازی در جایگاه دوم ایستاده است.

 استقلال خوزستان - تراکتورسازی
در دیگر دیدار امروز استقلال خوزستان از ساعت ۱۹ میزبان تراکتورسازی خواهد بود. تیم بحران‌زده استقلال خوزستان باز هم با سرمربی جدید فصل را ادامه خواهد داد. سیروس نعمتی‌نژاد این بار ماموریت نجات آبی‌پوشان خوزستانی را از قعر جدول برعهده گرفته و باید دید او قادر به این کار خواهد بود یا نه. او از شانس بدش در اولین دیدار باید تیمش را به مصاف یکی از آماده‌ترین تیم‌های لیگ بفرستد. تراکتورسازی با بردهای پی در پی خودش را به صدر جدول نزدیک کرده و چه بسا در صورت تساوی دربی با پیروزی در این مسابقه بتواند در صدر جدول قرار بگیرد. نباید این موضوع را فراموش کرد که استقلال خوزستان در صورت شکست در این بازی خانگی تا حد زیادی به سقوط نزدیک خواهد شد، از این‌رو بازیکنان این تیم باید برای بقا هر چه در توان دارند در بازی امروز رو کنند.

منبع: تسنیم 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.