ناظر گمرکات استان خراسان رضوی و مدیر گمرک مشهد گفت: تراز بازرگانی استان در سال ۹۷، مثبت و معادل یک میلیارد و ۹۰۳ میلیون دلار می باشد.

بیشترین کالا از کشور ترکیه در سال گذشته به خراسان رضوی وارد شد

امید جهانخواه در گفتگو با  قدس آنلاین اظهارداشت: میزان صادرات کالا در گمرکات خراسان رضوی طی سال گذشته  از لحاظ وزنی معادل دو میلیون و ۹۵۷ هزار تن کالا  به ارزش دو میلیارد و ۲۵۴ میلیون دلار  بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در وزن ۴۰ درصد و در ارزش دلاری ۱۴ درصد رشد داشته است به طوری که وزن و ارزش صادرات کالاها در مدت مشابه در سال ۹۶ به ترتیب دومیلیون و ۱۱۶ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۹۸۳ میلیون دلار  بوده است.

وی تصریح کرد: از کل ارزش صادرات سال گذشته  ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و ۵۲ میلیون و ۱۲۱ هزار دلار از محل بازارچه های باجگیران و دوغارون بوده است.

جهانخواه افزود: در این مدت همچنین واردات به استان خراسان رضوی ۲۷۴هزار تن به ارزش ۳۵۱میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یعنی سال ۹۶، از نظر وزن ۲۳ درصد و از نظر ارزش ۵درصد کاهش داشته است به طوری که در سال ۹۶ ، میزان واردات از لحاظ وزنی ۳۵۷ هزار تن به ارزش ۳۷۱ میلیون دلار بوده است.

جهانخواه با بیان اینکه تراز بازرگانی استان در سال ۹۷ نیز مثبت و معادل یک میلیارد و ۹۰۳ میلیون دلار بوده است، افزود: مقصد کالاهای صادراتی استان در این مدت نیز به ترتیب کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات متحده عربی بوده است و به ترتیب کالاهای زعفران در بسته بندی بیش از۳۰گرم ، انواع زعفران در بسته بندی ۳۰-۱۰گرم ،  کف پوش های منگوله باف از مواد نسجی سنتیک یا مصنوعی ، و سیب تازه  بیشترین صادرات از استان را داشته اند . همچنین بیشترین کالاها در سال ۹۷،  به ترتیب از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی،فدراسیون روسیه و ازبکستان به استان خراسان رضوی صادر شده است و اقلام عمده وارداتی استان در طی این مدت نیز به ترتیب پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده ، برنج نیمه سفیدشده یا برنج کامل سفید شده و حتی صیقلی یا براق شده ، ابریشم خام و لوبیاچیتی می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.