یک روزنامه صهیونیستی نوشته است سیاست ضدایرانی سفیر آمریکا در آلمان و تحریم‌های آمریکا علیه این کشور منجر به ۹ درصد کاهش در صادرات آلمان به ایران در سال ۲۰۱۸ شده است.

کاهش ۹ درصدی صادرات آلمان به ایران

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین ، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست با استناد به گفته‌های «اولریخ نوسبائوم»، یکی از مقامات وزارت امور اقتصادی و انرژی آلمان نوشت: سیاست قاطع ضدایرانی سفیر آمریکا در آلمان و تحریم‌های آمریکا علیه این کشور منجر به ۹ درصد کاهش در صادرات آلمان به ایران در سال ۲۰۱۸ شده است.
به گفته نوسبائوم، صادرات آلمان به ایران از ۳.۱۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۷ به ۲.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ رسیده است.
 وی در خصوص ساز و کار مالی اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران موسوم به اینستکس نیز گفته است که این ابزار در حال حاضر در مرحله عملیاتی‌شدن قرار دارد.
 
بر اساس گزارش فوق، نهادهای مالی بزرگ آلمان از جمله کامرزبانک و دویچه‌بانک تجارت با ایران را از بیم تحریم‌های آمریکا کاهش داده‌اند. بر اساس گزارش «هامبورگر آبندبلات» این امر برای شرکت‌های واقع در ایالت «ساکسونی سفلی» یک چالش بزرگ است. به نوشته این نشریه، از ماه نوامبر گذشته (آبان)، هیچ پولی از ایران برای شرکت‌های واقع در ایالت مزبور ارسال نشده است.
 
«تیلمن برونر»، یک کارشناس تجارت خارجی در مرکز این ایالت می‌گوید که بسیاری شرکت‌ها تمایل دارند که کسب و کار بیشتری با ایران داشته باشند اما قادر به انجام فرآیندهای پرداخت نیستند.
 
 به گفته این کارشناس، صادرات از ایالت ساکسونی سفلی در نیمه اول سال ۲۰۱۸ به ۱۹۷ میلیون یورو در مقایسه با ۱۸۱ میلیون یورو در مدت مشابه سال قبل افزایش یافت اما در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به خاطر تحریم‌های ایالات متحده به شدت کاهش یافت.
برونر تصریح کرده آن دسته شرکت‌ها که تجارت قابل توجه با آمریکا داشته و از اقدامات تلافی‌جویانه این کشور نگران بودند، بازار ایران را ترک کردند.
 
بر اساس گزارش فوق، کاهش تجارت آلمان با ایران همچنین با ورود سفیر واشنگتن، «ریچارد گرنل» به آلمان در ماه مه سال ۲۰۱۸ مصادف شده بود. گرنل همان زمان گفت سیاست آمریکا بر این است که شرکت‌های آلمانی و اروپایی تجارت خود با ایران را متوقف کنند.

چندی پیش، شبکه خبری دویچه‌وله آلمان ضمن انتقاد شدید از عملکرد گرنل در این کشور نوشته بود: «گرنل نمی‌خواهد یک دیپلمات باشد او خود را به چشم عامل تحریک‌آمیز و بازوی ترامپ در آلمان می‌بیند. ما به لحن تند او عادت کرده‌ایم و حالا سفیر آمریکا در آلمان می‌خواهد باز هم لحن تندتری را به کار ببرد که بازتابی از (لحن) رئیسش است.»

منبع: فارس 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توپانی ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    0 0
    سگ زردبرادرشغال است.