مازندران- سردار محمدحسین بابایی از نیاز امدادرسانی به ۷۵۲ روستای مازندران خبر داد.

۷۵۲ روستای مازندران نیازمند امدادرسانی هستند / خانه ها را ۳ ماهه می سازیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران صبح امروز(یکشنبه) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با تشریح عملکرد سپاه در سیل اخیر مازندران اظهار کرد: ۷۵۲ روستای متاثر از سیل، رانش و برف، نیاز به امدادرسانی دارند.

وی با اشاره به اینکه در سیل اخیر ۱۷۱ روستا آسیب دیدند، اضافه کرد: به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۶ هزار و ۳۴۱ واحد مسکونی در حادثه سیل مازندران آسیب دیدند که از این میان، ۶۵۰ واحد کاملاً از بین رفته، نیاز به نوسازی دارند.

لوازم خانگی موردنیاز سلیزدگان تامین می شود

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه تلاش می کنیم در مدت ۳ ماه کلیه واحدهای واگذار شده به سپاه را بسازیم، خاطرنشان کرد: درنظر داریم پس از ساخت منازل تخریب شده، خانه ها را با لوازم خانگی موردنیاز خانواده ها تجهیز کنیم.

سردار بابابی از همکاری ۵ سپاه معین از استان های زنجان، گیلان، اردبیل، سمنان و تهران و تیپ مهندسی نیروی زمینی سپاه برای امدادرسانی به سیلزدگان خبر داد و گفت: ۱۰۸ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک در عملیات امدادرسانی به سیلزدگان به کار گرفته شد.

وی از سه مرحله امدادرسانی خبر داد و یادآور شد: در مرحله اول حدود ۵۰۰ نفر را بوسیله وسایل نقلیه مطمئن از سیل نجات دادیم و در مرحله بعدی تخیله آب منازل نیز صورت گرفت.

سردار بابایی با اشاره به اینکه در مرحله نهایی نیز لایروبی خانه ها از گل و لای ته نشین شده توسط ۴۰۰ دستگاه موتور کف کش و ۳۵ دستگاه لجن کش به مدت ۸ روز صورت گرفت، افزود: لایروبی اماکن عمومی از جمله کوچه ها، جوی ها، مدارس و مساجد و همچنین بازگشایی جاده های متاثر از رانش و برف نیز انجام شد.

حضور ۵۷۰۰ نفر از گروه های جهادی در مناطق سیلزده

فرمانده سپاه کربلای مازندران از تخریب ۶۰ دهنه پل، ۱۳۸۰ کیلومتر جاده فرعی، ۸۸۱۴ هکتار باغ و زمین کشاورزی، ۸۹۰۰ راس دام و طیور و ۴۰۱۶ آغل و کندو خبر داد و گفت: تاکنون لایروبی ۱۷۰۰ منزل مسکونی به پایان رسیده است.

سردار بابایی به حضور ۵ هزار و ۶۹۴ نفر از اردوهای جهادی در مناطق سیلزده اشاره و از توزیع ۷۱۹۸ بسته سبد حمایتی، ۱۰ هزار پرس غذای گرم، ۱۶۰۰ تخته پتو، ۲۰۰ تن علوفه و نهاده های دامی، ۴۰۰ کیسه آرد و برنج و ۶۲ هزار قرص نان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اسکان موقت ۶۵۰ خانواده سیلزده صورت گرفت، گفت: ۴۳ مسجد و حسینیه نیز لایروبی و نظافت شد.

سردار بابایی اضافه کرد: شش گروه بسیج جامعه پزشکی و ۲۰ متخصص از دانشگاه بقیة الله در راستای بهداشت روان و درمان مردم به مناطق موردنظر اعزام شدند.

اظهارات دولتمردان ناشی از نگاه تنگ جناحی است

فرمانده سپاه کربلای مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با موضع گیری های دولتمردان نسبت به اقدامات سپاه خاطرنشان کرد: این اظهارات ناشی از نگاه تنگ جناحی برخی افراد است.

سردار بابایی با تاکید بر اینکه سپاه وابسته به هیچ جناحی نیست و تنها از فرماندهی کل قوا فرمان می گیرد، افزود: هروقت به سپاه و بسیج نیاز باشد آتش به اختیار بوده و با تمام توان در خدمت مردم هستیم.

وی با اشاره به اینکه این حرف ها، آب و نان و عمران و آبادانی برای مردم نمی شود، اضافه کرد: برخی اقدامات درست سپاه را از این دریچه می بینند که بر علیه آنهاست، در حالیکه باید با مدیریت و کار درست خودشان را به مردم اثبات کنند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به توجه به فرمایش امام خمینی (ره) که اگر سپاه نبود کشور هم نبود، خاطرنشان کرد: سپاه جز نوکری مردم به هیچ چیز فکر نمی کند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.