همزمان با سالروز شهادت امام هفتم شیعیان حضرت امام موسی الکاظم (ع)، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی سوگوار شهادت مظلومانه این امام همام شدند و به عزاداری پرداختند.

 زائران حرم مطهر رضوی سوگوار شهادت حضرت امام کاظم (ع) شدند

به گزارش قدس آنلاین به همین مناسبت حرم مطهر رضوی در شب ۲۵ رجب المرجب سراسر سیاه پوش و غرق ماتم و عزا شد و سوگواران شهادت امام هفتم (ع) به زیارت حضرت امام رضا (ع) شتافتند تا این مصیبت بزرگ را به پیشگاه مقدس پسر بزرگوار آن امام همام تسلیت گویند.
صحن و سرای حرم ثامن الحجج (ع) خاستگاه و مأوای عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همزمان با شب شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع)، مملو از زائران دل سوخته‌ ای شد که با چشمانی اشکبار و دل‌ هایی مالامال از غم و اندوه در کنار مرقد امام هشتم (ع) به عزاداری مشغول شدند.
به همین مناسبت برنامه های ویژه ‌ای نیز از سوی معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی در نظر گرفته شده که سخنرانی، مداحی و مرثیه‌ سرایی از جمله آنهاست.
یکی از این برنامه ها عزاداری هیات 'حسین جان' در شب گذشته بود که عزاداران این هیات به همراه نوحه خوانان در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی گرد هم آمدند و سوگواری ویژه ای را برای سالروز شهادت پدر بزرگوار ولی نعمتشان حضرت امام رضا (ع) برگزار کردند.
در این مراسم یکی از سخنرانان حرم مطهر رضوی به تشریح ویژگی های بارز شخصیتی حضرت امام موسی کاظم (ع) پرداخت و گفت: حضرت امام موسی کاظم (ع) مانند دیگر امامان معصوم در تبیین بینش صحیح از میان عقاید و بینش های نادرست، به خوبی ایفای نقش نمود.
حجت الاسلام حسینی قمی افزود: حلم و بردباری از ویژگی های مهمی است که مردان موفق و بزرگ به ویژه رهبران راستین که بنا به وظیفه الهی، بیشترین برخورد و معاشرت را با مردم داشتند، از آن برخوردار بودند و حضرت امام کاظم (ع) به خاطر همین ویژگی لقب 'کاظم' گرفت

وی اظهار داشت: امام کاظم (ع) در برابر ناملایمات بردبار بود، با دشمنان و بداندیشان با نرمی رفتار می کرد و با این شیوه به تربیت آنان می پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.