فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: سامانه فوق سنگین نیروی دریایی ارتش به منطقه آق قلا استان گلستان اعزام شده است.

ورود سامانه فوق سنگین لایروبی با دو فروند هواپیمای c۱۳۰ و ایلیوشین به فرودگاه بین‌المللی گرگان

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره اقدامات نیروی هوایی ارتش برای سیل زدگان استان‌ها اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب نیروی هوایی ارتش، دو فروند هواپیما حامل سامانه فوق سنگین لایروبی متعلق به نیروی دریایی ارتش از فرودگاه آبادان به سمت گرگان پرواز کردند.

وی با تاکید بر اینکه این سامانه در لایروبی رودخانه‌ها و تخلیه آب در مناطق آق قلا و گمیشان موثر است، ادامه داد: این سامانه با هواپیمای ایلوشین و ایرباس ۳۳۰ به منطقه اعزام شده و متعلق به ناوگان دریایی خرمشهر است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: طی هماهنگی با هلال احمر، در فرودگاه مهرآباد حدود ۶۰ تن بار شامل چادر، پتو و لوازم اولیه توسط هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ بارگیری و به سمت اهواز اعزام می‌شود تا در اختیار مردم سیل زده که در مناطق امن اسکان داده شده اند، قرار گیرد. همچنین کمک‌ها از آبادان به گرگان با هواپیمای ایلیوشین ارسال شده و همچنان ادامه دارد.

امیر سرتیپ نصیرزاده تاکید کرد: نیروی هوایی ارتش آمادگی خود را جهت اعزام کمک‌ها و امداد رسانی‌ها به مناطق مختلف به سازمان هلال احمر اعلام کرده است.

وی درباره استقرار مردم سیل زده در پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش گفت: از طریق پایگاه دزفول کمک رسانی‌هایی اعم از سوخت و لوازم اولیه انجام می‌شود. در حادثه سیل شیراز نیروی هوایی ارتش تعداد زیادی از سیل زدگان را پذیرایی و اسکان داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.