وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه درباره توسعه میدان های نفتی (ایران) مذاکراتی شده است، گفت: اراده رهبران ایران و روسیه بر گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه است و همکاری های دو کشور تقویت می‌شود.

 وزیر انرژی روسیه:همکاری‌های نفتی ایران و روسیه تقویت می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت کشورمان با سفر به روسیه با آلکساندر نوواک در ساختمان وزارت انرژی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف درخصوص مسائل مربوط به همکاری های دوجانبه ازجمله در عرصه سوخت و انرژی و اوضاع بازار جهانی نفت و همکاری درچارچوب اوپک پلاس (کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان غیراوپکی) گفت وگو و تبادل نظرکردند.

زنگنه نیز در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت که مذاکرات با طرف روسی در دو محور شامل روابط دوجانبه ایران و روسیه در حوزه نفت و انرژی و وضعیت بازار جهانی نفت برگزار شد.

وی با بیان اینکه درخصوص تحریم های آمریکا هم گفت وگو کردیم اضافه کرد: ما گفتیم که سه کشور بزرگ تولیدکننده نفت شامل ایران، ونزوئلا و روسیه مورد تحریم های غیرقانونی آمریکا قرار دارند و این مساله باعث شده در میان مدت و کوتاه مدت بازار بی ثبات شود و این مساله نگرانی مصرف کنندگان نفت را در پی داشته باشد.

وزیر نفت ایران درباره ساز و کار مالی اروپا برای تسهیلات روابط مالی با کشورمان در چارچوب برجام نیز گفت: ما انتظارمان از اروپا بیش از این بود اما امیدواریم همین ساز و کار کنونی نیز فعال و موثر باشد.

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه روابط ایران و روسیه مطابق برنامه توسعه می یابد، اظهار داشت: ما بطور پیگیر سیاست سران دو کشور برای گسترش مجموعه همکاری های دو کشور را اجرا می کنیم.

وی افزود: ما برای تحکیم پایه های حقوقی و اجرای طرح های کلیدی سرمایه گذاری دو کشور تلاش می کنیم.

نوواک که ریاست طرف روسی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه را برعهده دارد، از توسعه همه جانبه مناسبات دو کشور بویژه در عرصه نفت و انرژی ابراز خرسندی کرد.

وزیر انرژی روسیه تصریح کرد: اراده رهبران ایران و روسیه بر گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه قرار گرفته و همه باید در این مسیر حرکت کنیم؛ همکاری های ایران و روسیه نیز تقویت خواهد شد و در این مذاکرات درباره توسعه میدان های نفتی (ایران) مذاکراتی داشتیم.

نوواک گفت: با دوستان ایرانی در چارچوب های چندجانبه در وهله اول در قالب اجرای توافق های اوپک پلاس و مجمع کشورهای صادر کننده گاز همکاری می کنیم.

وزیر انرژی روسیه همچنین گفت که پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه روز ۱۸ ماه ژوئن (۲۵ خرداد ماه) در اصفهان برگزار می شود.

منبع: تسنیم


انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.