پیام همدردی و همبستگی دبیرکل سازمان ملل با دولت و ملت ایران در پی سیل اخیر و آمادگی گوترش برای هرگونه مساعدت این سازمان به سرپرست نمایندگی دائم ایران در نیویورک ابلاغ شد.‌

پیام همدردی و همبستگی دبیرکل سازمان ملل با دولت و ملت ایران در پی سیل اخیر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خانم ماریا ویوتی، رئیس دفتر دبیرکل سازمان ملل، در تماسی با اسحاق آل حبیب، سفیر و سرپرست نمایندگی دائم ایران، مراتب تسلیت، همدردی و همبستگی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با دولت و ملت ایران را در رابطه با سیل اخیر، ابلاغ کرد.

وی همچنین بر آمادگی دبیرکل سازمان ملل برای هرگونه همکاری و مساعدت از سوی این سازمان تاکید کرد.

سفیر ایران در پاسخ ضمن تشکراز پیام دبیرکل، گفت: ملت و دولت ایران با یکدلی و همبستگی، تمامی تلاش خود را برای مقابله با این بلیه طبیعی بکار گرفته اند، و بدیهی است پذیرای  هرگونه پیشنهاد کمک و همکاری بین المللی خواهند بود. با این حال و متاسفانه، تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا مانع ارسال کمک های انساندوستانه از سوی نهادهای مربوطه بین المللی به ایران شده است و ضروری است سازمان ملل در این خصوص تدابیری اتخاذ کند.

رئیس دفتر دبیرکل در پاسخ ضمن تاکید بر لزوم معافیت کمک های انساندوستانه از اعمال هرگونه تحریم، گفت: بدیهی است ارسال کمک های انساندوستانه برای ایران می بایست از دایره هرگونه تحریمی مستثنا باشند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در حال حاضر به خاورمیانه سفر کرده است و در غیاب وی خانم ویوتی پیام وی را به سفیر ایران ابلاغ کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.