تجمعات اعتراضی شهروندان سوریه در محکومیت تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره جولان اشغالی همچنان ادامه دارد.

 ادامه تجمعات مردم سوریه در محکومیت تصمیم ترامپ

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، استان‌های مختلف سوریه امروز صحنه تجمعات اعتراضی شهروندان سوری در محکومیت به تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن اشغالگری رژیم صهیونیستی در جولان است.

بر اساس این گزارش دهها نفر از شهروندان ساکن شهر السویداء با برگزاری یک تجمع در مرکز این شهر تاکید کردند که جولان عربی و سوری باقی می ماند و بدون شک با اراده ملت و ارتش شجاع سوریه آزاد خواهد شد.

اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان اداری دانشگاه حماه نیز برای اعلام مخالفت با تصمیم ترامپ در مقابل ساختمان دانشگاه تجمع کردند.

محمد زیاد سلطان رئیس دانشگاه حماه در گفت و گو با خبرنگار سانا در حاشیه این تجمع اظهار داشت: «جولان سرزمینی عربی و سوری است و تصمیم باطل ترامپ این حقیقتی را که مانند خورشید درخشان است تغییر نخواهد داد».

وی افزود: «بیشتر کشورهای دنیا تصمیم ترامپ را محکوم کردند زیرا این تصمیم جانبداری آشکار و کورکورانه آمریکا از رژیم صهیونیستی بوده و بر استبداد و زورگویی‌های واشنگتن علیه کشورها و ملت ها و نقض آشکار منشور سازمان ملل و قطعنامه های بین المللی مرتبط دلالت دارد».

همچنین اهالی منطقه القصیبه و روستاهای تابع در حومه جنوبی قنیطره نیز با برگزاری یک تجمع اعتراضی تصمیم ترامپ درباره جولان را محکوم کرده و اظهار داشتند: «جولان متعلق به سوریه است و هیچ کسی حق تغییر هویت آن را ندارد».

شرکت کنندگان در این تجمع در حالی که پرچم سوریه را در دست داشتند با سردادن شعارهایی بر عربی بودن جولان اشغالی و حتمی بودن بازگشت آن به آغوش سوریه تاکید کردند.

"همام دبیات" استاندار قنیطره در گفت وگو با خبرنگار سانا در حاشیه این تجمع گفت که تصمیم ترامپ باطل است زیرا با قوانین و کنوانسیون های بین المللی در تضاد است.

وی تاکید کرد: «سوریه ای که بر تروریسم پیروز شده امروز برای کامل کردن آزادسازی سرزمین های خود مصمم تر از گذشته است».

شهرهای الحسکه، درعا، دیرالزور، طرطوس، حمص و حومه دمشق نیز امروز شاهد تجمعاتی اعتراضی در محکومیت تصمیم ترامپ بود.

رئیس جمهور آمریکا دوشنبه پنجم فروردین با امضای دستوری، اشغالگری رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را برسمیت شناخت.

جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال 1967 این منطقه را اشغال و در سال 1982 آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.