مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: به همت خادم یاران رضوی در مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تاکنون بیش از ۱۱۰ پرده‌خوانی در ایستگاه راه‌آهن مشهد برگزارشده است.

بیش از ۱۱۰ پرده‌خوانی «روایت عشق» درراه‌آهن مشهد اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی چمی‌گو گفت: گروه‌های هنری از ۲۸ اسفندماه سال ۹۷ در ایستگاه‎های راه‌آهن مشهد و ترمینال امام رضا(ع) در قالب‌های مختلف هنری همراه با صلوات خاصه زائران را بدرقه می‌کردند و به استقبال زائران می‌رفتند.
وی ادامه داد: اجرای آیین شعرخوانی هرروز با حضور شاعران آیینی با مضمون‌هایی متناسب با ایام ازجمله برنامه‌هایی بود که بسیار موردتوجه زائران قرارگرفته است.
مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی افزود: گروه‌های سرود منتخب مشهد که برخی از آن‌ها دارای رتبه‌های ملی بودند در ایام نوروز در ترمینال و راه‌آهن مشهد به اجرا برنامه پرداخته‌اند.
وی عنوان کرد: اجرای پرده‌خوانی یکی از بخش‌های جذاب هنری بوده که با حضور پرده‌خوان‌های به نام مشهدی و خراسانی انجام می‌شد.
چمی‌گو بیان کرد: اجرای پرده‌خوانی بانام روایت عشق شامل ۸ فراز از زندگی امام رضا(ع) انجام‌شده است که از هجرت امام رضا(ع) از مدینه آغاز می‌شود و تا قرائت حدیث سلسله‌الذهب ادامه پیدا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: پرده‌خوان‌های نوجوان در کنار پرده‌خوان‌های مجرب فرصت اجرا را یافتند که مجموعاً ۸ اجرا در روز را در این ایام انجام دادند.
مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی عنوان کرد: کلیپ‌های هنری با صداهای خوانندگان ملی را مؤسسه آفرینش‌های هنری در تلویزیون‌های پهن‌پیکر برای زائران مشهد مقدس به نمایش گذاشته است.
وی بیان کرد: مجموعه پویانمایی‌های حاوی نکات اخلاقی استخراج‌شده از روایات و احادیث تحت عنوان «دیرین دیرین» نیز به نمایش درمی‌آید تا زائران در قالب این پویانمایی‌ها با معارف ائمه اطهار(ع) آشنا شوند.
انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.