استاندار خراسان رضوی گفت: مبادلات اقتصادی با جمهوری ترکمنستان که چند سالی دچار رکورد و افول شده از این پس گسترش خواهد یافت.

مبادلات اقتصادی با ترکمنستان گسترش می یابد

به گزارش قدس آنلاین علیرضا رزم حسینی  در حاشیه جشن نوروزگاه مشترک ایران و ترکمنستان در محل گذرگاه مرزی باجگیران واقع در شمال خراسان رضوی طی گفت و گو با خبرنگاران به ۵۳۱ کیلومتر مرز این استان با جمهوری ترکمنستان اشاره و بیان کرد: رفع مشکلات مرتبط با مبادلات اقتصادی بین دو کشور در حال پیگیری است و در این زمینه تلاش صورت می گیرد. 
وی افزود: خراسان رضوی در بخش مخازن مشترک نفت، گاز، معادن و صنایع دستی با جمهوری ترکمنستان و تامین برخی از اقلام آن کشور البته با صرف اقتصادی و منافع ملی، از ظرفیتهای خوبی برخوردار است .
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یکسری مشکلات و اختلافات مالی میات دولتهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان وجود دارد که در صورت برطرف شدن آنها می توان مبادلات اقتصادی بین خراسان رضوی و کشور همسایه را گسترش داد و در این زمینه تجار خراسانی آمادگی کامل دارند. 
وی همچنین به برپایی جشن نوروزگاه ایران و ترکمنستان اشاره و بیان کرد: 'آیین نوروز' ثبت جهانی یونسکو با محوریت ایران و ۱۲ کشور منطقه است. جشن نوروزگاه که اکنون شاهد برگزاری آن هستیم با هدف تبادلات و میراث فرهنگی بین دو کشور ایران و ترکمنستان برپا شده است. 
رزم حسینی همچنین به رخداد سیل در بخشهایی از کشور اشاره، با هموطنان سیل زده ابراز همدردی و بیان کرد: در خراسان رضوی با وجود بارندگیهای شدید با مدیریت بحران، اطلاع رسانی خوب و همکاری نهادهای مختلف کمترین پیامد و آسیب رخ داد. 
وی افزود: البته در حوزه کشاورزی و راهها خسارات و آسیبهایی به خراسان رضوی بر اثر بارشها وارد شده است. 
نخستین نوروزگاه فرهنگی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان با حضور معاونان رییس جمهوری دو کشور امروز ۱۵ فروردین ماه در محل گذرگاه مرزی باجگیران واقع در شمال خراسان رضوی برگزار ‌شد

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.