مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوا امروز ۱۵ فروردین ماه در پنج منطقه از کلانشهر مشهد در شرایط هشدار قرار دارد.

کیفیت هوای پنج منطقه مشهد در شرایط هشدار است

به گزارش قدس آنلاین تورج همتی میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای مشهد را ۸۷ ای.کیو.آی اعلام و بیان کرد: شاخص کیفیت هوا در ایستگاههای وحدت با ۱۲۳، ویلا با ۱۱۳، سرافرازان با ۱۰۴، خیام شمالی با ۱۰۲ و شهید کریمی با ۱۰۱ ای.کیو.آی نشانگر شرایط هشدار است.
با این وجود وی کیفیت هوا را در محدوده ایستگاههای صدف و الهیه 'پاک' اعلام و بیان کرد: این شاخص در ۱۶ ایستگاه دیگر سطح کلانشهر مشهد نشانگر هوای سالم است. 
وی گفت: شایسته است شهروندان مشهد و زائران و مسافران با بهره گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از استفاده خودروهای شخصی نقش موثر خود را در جلوگیری از افزایش حجم آلاینده های هوا ایفا کنند. 
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا در کمتر از ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین اعداد ۵۰ تا ۱۰۰ به معنای وضعیت سالم است. 
شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی برای همه سنین محسوب می شود. 
همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۰ تا ۳۰۰ ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ نیز حالت بحرانی را نشان می دهد. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.